• Home
  • V1
  • Leads
  • Meer omzet voor Wehkamp door samenwerkingen

Meer omzet voor Wehkamp door samenwerkingen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Zo’n drie miljoen artikelen meer dan in 2010, verkocht RFS Holland Holding, het moederbedrijf van de Zwolse webwinkel Wehkamp het afgelopen jaar. De omzet groeide met 12 procent naar 548 miljoen euro. Voor het komende

jaar verwacht het bedrijf, dat vorige maand toch maar niet verkocht werd, een snelle groei.

RF

S Holland Holding, het bedrijf achter Wehkamp, Create2Fit en Fonq, zag het totaal aantal online verkochte producten toenemen naar 15,6 miljoen. Een jaar geleden had het bedrijf het nog over 12,5 miljoen producten. Het operationele resultaat is 60 miljoen euro, 9 procent hoger ten opzichte van het boekjaar 2010. Ook kwamen meer bezoekers naar de websites van RFS: 137 miljoen in totaal. 7 procent van de aankomen wordt inmiddels gedaan via smartphones en tablets.

Voor Wehkamp doen vooral de strategische partnerships het goed. Het online warenhuis heeft samenwerkingen met onder andere C&A, Etam Groep, Scapino en Nelson Schoenen. Vorig jaar had Wehkamp een ‘tijdelijke winkel’ met ontwerpster Monique Collignon in de PC Hooftstraat in de vorm van een limousine. De collectie van Collignon voor Wehkamp bestond uit jurken, rokken, jassen, tassen, laarzen en accessoires. De ontwerpen waren afgeleid van iconische stukken uit voorgaande couture collecties van Collignon.

Onlangs sloot Wehkamp.nl – dat afgelopen week won in twee verschillende categorieën van de Thuiswinkel Awards, damesmode en wonen – nieuwe samenwerkingen met Hunkemöller, Sacha en Mango. De producten van de merken zijn vanaf nu verkrijgbaar in de webwinkel. Volgens Wehkamp wordt door de samenwerking beter ingespeeld op de behoefte van de consument, om zowel online als offline te shoppen.

Paul Nijhof, CEO van RFS Holland Holding is blij met de dubbelcijferige groei, en geeft aan dat RFS een gezonde onderneming is. Plannen voor het komende jaar, zijn vooral snel verder groeien. “Het komend jaar zetten we deze groeiversnelling door met het in hoog tempo verder uitbouwen van Wehkamp.nl als de A-locatie op het web. Hiervoor worden met diverse retailers allianties gesloten en gaan we ook meer samenwerkingen aan met A-merken. Het onderscheidend vermogen zal verder ook worden vergroot door investeringen in de private labels.”

Eind vorig jaar werd het moederbedrijf van webwinkel Wehkamp, RFS Holland Holding, in de etalage gezet. Onlangs werd bekend dat het bedrijf toch besloot om op eigen kracht verder te groeien. Geïnteresseerden konden vanaf begin dit jaar een indicatief bod doen, waarna RFS met de bieders in gesprek zou gaan en hun meer inzicht zou geven. Ahold en Bol.com werden genoemd als potentiële koper. Maar Ahold ging er vervolgens met Bol.com vandoor. Ook de vraagprijs van Wehkamp gooide mogelijk roet in het eten voor de verkoop. Volgens het Financieele Dagblad moest de toekomstige overname tussen de 600 en 700 miljoen euro opleveren. Maar de prijs was volgens Nijhof geen reden om te verkoop te stoppen, zo laat hij weten aan de krant. “Na de gesprekken zijn we tot de conclusie gekomen dat verkoop niet de gewenste versnelling aan de groei op internet geeft.”

RFS
RFS Holland Holding
Wehkamp