• Home
  • V1
  • Leads
  • Meisjes-sneakers Pastry naar Nederland

Meisjes-sneakers Pastry naar Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Al bijna drie jaar was Leon Heppner van Fashion Instinct bezig om het merk Pastry naar Nederland te halen. Want betaalbare meisjes-sneakers zijn hier volgens hem nauwelijks te koop. Eind vorig jaar kreeg hij eindelijk groen licht. In augustus

gaat hij de gympen voor het eerst leveren. “In vier weken tijd vonden we 75 winkeliers.”

Sinds het sneakermerk voor meisjes en jonge vrouwen vier jaar geleden werd opgericht volgt Leon Heppner van Fashion Instinct de schoenen gebiologeerd. De zussen Vanessa en Angela Simmons, bekend van de tv-series Run’s house en Daddy’s girls op MTV, startten het schoenenmerk in 2007. De zussen zijn dochters van rapper Joseph Simmons, die zichzelf Rev Run noemde in de rapgroep Run DMC. Volgens Heppner is het schoenenmerk in de Verenigde Staten inmiddels een hele happening. “Ze slaan gigantisch aan. Vooral in steden als Los Angelos en New York.”

Zo’n drie jaar probeert hij het merk nu naar Nederland te krijgen. “Maar weet je wat het is met bedrijven in de VS?” zegt Heppner, “Die denken dat Europa ook een groot land is, net als Amerika, en dat Nederland een provincie is. Ze hadden nooit gedacht aan export. Eind vorig jaar lieten ze weten toch met ons in zee te gaan.”

Binnen vier weken vond Fashion Instinct 75 verkooppunten in Nederland, waaronder O’moda, Raak in Amsterdam en de winkels van The Company Shoes. Volgens Heppner ging het allemaal enorm snel, boven verwachting. Het bedrijf koos expres voor boetieks of jeanswinkels. “De winkel moet niet te veel ‘sport’ uitstralen. Dan verliest het merk haar kracht. Het is juist een zoete en stoere sneaker, speciaal voor meisjes.” En de prijs, rond de zeventig euro, is volgens Heppner ook niet verkeerd. “Normaal kost een sneaker al snel honderdtwintig euro. Jonge vrouwen kopen dan liever een spijkerbroek of een jurkje dat ze vaker dragen. Deze prijs is heel laagdrempelig, zowel voor de consument als voor de winkelier.”

Ladya van de Wijgert van de winkel Peacock in Den Bosch is het daarmee eens. “Waarom we het wel willen verkopen? Vanwege de uitstraling en de prijs.” Kledingwinkel Peacock verkoopt merken als Supertrash, Guess en Miss Sixty en richt zich volgens Van der Wijgert wel meer op dames in plaats van op meisjes en jonge vrouwen. “We hebben nu ongeveer vijf modellen van de Pastry schoenen ingekocht, in verschillende maten. We denken wel dat het bij ons aanslaat. De prijs is erg gunstig. In dit segment denken klanten dan al snel ‘o, dat kunnen we ook nog wel even meenemen.’”

Fashion Instinct levert de gympen in augustus. Heppner: “Dus aan het einde van het jaar kunnen we meten of het hier ook een succes is. Eigenlijk weet ik zeker dat het gaat aanslaan. We gaan het eerst in Nederland groot maken, dan volgt België.”

Fashion Instinct
Pastry
Peacock Casuals