Men at Work: Nieuwe eigenaren en nieuwe plannen
bezig met laden...
De
De focus van de nieuwe eigenaren zal de komende jaren liggen op de uitbreiding van de Men at Work XL-winkels. Want daarin komt het winkelconcept – met een mix van A-merken, goed opgeleid personeel en winkelbeleving - volgens Hommelberg en Roelofs volledig tot haar recht. In een groeiend ‘monobrandstore-landschap’, draait het juist om krenten uit de pap te vissen, denkt Men at Work. Wel wordt het huidige winkelbestand onderworpen aan een analyse. Een aantal winkels zal op korte termijn een upgrade krijgen.
In een interview in 2009 met FashionUnited, zei Hommelberg dat er, naast Nederland en België, plannen lagen voor expansie in Duitsland. Nu lijkt er echter meer potentie te zitten in de online markt. Hommelberg en Roelofs willen meer investeren in de koppeling tussen de webwinkel en de fysieke winkels.
Ook in de schoenformule Footwork, een private label van de modeketen, zien Hommelberg en Roelofs groeimogelijkheden. Footwork werd in 2007 gelanceerd om het gat tussen de sneakerwinkels en filiaalbedrijven als Sacha en Invito op te vullen. Binnen anderhalf jaar openden in totaal 33 stand-alone winkels en shop-in-shops in bestaande filialen. De twintig stijlen per seizoen worden ontworpen door freelance schoenontwerpers en de productie vindt plaats in Portugal.
De Nederlandse multibrand keten Men at Work met 57 winkels in Nederland en België, richt zich op jongeren en jongvolwassenen tussen 16 en 35 jaar. “We hebben een klantenbestand van een half miljoen jongeren. Vaste klanten bieden we extra’s. Ook waren we één van de eerste modebedrijven met een spaarsysteem,” vertelde Menno van Gaal, marketingmanager bij het modebedrijf, vorig jaar aan FashionUnited. De keten verkoopt mode en schoenen van ruim veertig merken, zoals Diesel, Hilfiger Denim, en Vans. De focus ligt vooral op jeans, met twee keer per jaar een speciale uitverkoopperiode voor spijkerbroeken, de ‘Blue Denim Days’. “Tussendoor kijken we kritisch wat er in de winkels hangt. Als iets niet loopt zoals gehoopt, overleggen we met het modemerk. Sturen we het terug of geven we het een prijsstimulans?”