Men at Work: Nieuwe eigenaren en nieuwe plannen

Meer focus op de uitbreiding van de grote XL-winkels en extra aandacht voor de multichannel strategie. Daar gaan Mark Hommelberg en Peter Roelofs, de directieleden van de Nederlandse multibrand keten Men at Work,

die de zaak via een management buy-out gaan overnemen, zich de komende tijd voor inzetten. Ook Marcel van Gelderen, de oprichter van Men at Work, is weer van de partij.

DeMen at Work: Nieuwe eigenaren en nieuwe plannen overname door de directieleden moet een ‘solide basis’ leggen voor de toekomst van Men at Work, zo schrijft het modebedrijf in een persbericht. Hoeveel geld voor de keten is neergeteld maakt het bedrijf niet bekend. Ook wat de precieze rol zal zijn van Van Gelderen is nog niet duidelijk. Van Gelderen opende de eerste Men at Work winkel in 1995 in Eindhoven. In 2007 verkocht hij de zaak aan het investeringsfonds ZBG Capital van Frank Zweegers. Volgens Quote heeft Van Gelderen momenteel een geschat vermogen van 80 miljoen euro, overgehouden aan Men at Work.

De focus van de nieuwe eigenaren zal de komende jaren liggen op de uitbreiding van de Men at Work XL-winkels. Want daarin komt het winkelconcept – met een mix van A-merken, goed opgeleid personeel en winkelbeleving - volgens Hommelberg en Roelofs volledig tot haar recht. In een groeiend ‘monobrandstore-landschap’, draait het juist om krenten uit de pap te vissen, denkt Men at Work. Wel wordt het huidige winkelbestand onderworpen aan een analyse. Een aantal winkels zal op korte termijn een upgrade krijgen.

In een interview in 2009 met FashionUnited, zei Hommelberg dat er, naast Nederland en België, plannen lagen voor expansie in Duitsland. Nu lijkt er echter meer potentie te zitten in de online markt. Hommelberg en Roelofs willen meer investeren in de koppeling tussen de webwinkel en de fysieke winkels.

Ook in de schoenformule Footwork, een private label van de modeketen, zien Hommelberg en Roelofs groeimogelijkheden. Footwork werd in 2007 gelanceerd om het gat tussen de sneakerwinkels en filiaalbedrijven als Sacha en Invito op te vullen. Binnen anderhalf jaar openden in totaal 33 stand-alone winkels en shop-in-shops in bestaande filialen. De twintig stijlen per seizoen worden ontworpen door freelance schoenontwerpers en de productie vindt plaats in Portugal.

De Nederlandse multibrand keten Men at Work met 57 winkels in Nederland en België, richt zich op jongeren en jongvolwassenen tussen 16 en 35 jaar. “We hebben een klantenbestand van een half miljoen jongeren. Vaste klanten bieden we extra’s. Ook waren we één van de eerste modebedrijven met een spaarsysteem,” vertelde Menno van Gaal, marketingmanager bij het modebedrijf, vorig jaar aan FashionUnited. De keten verkoopt mode en schoenen van ruim veertig merken, zoals Diesel, Hilfiger Denim, en Vans. De focus ligt vooral op jeans, met twee keer per jaar een speciale uitverkoopperiode voor spijkerbroeken, de ‘Blue Denim Days’. “Tussendoor kijken we kritisch wat er in de winkels hangt. Als iets niet loopt zoals gehoopt, overleggen we met het modemerk. Sturen we het terug of geven we het een prijsstimulans?”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN