Michael Kors verkoopt aandelen en bouwt logistiek centrum

Michael Kors gaat een flink deel van zijn aandelen van de hand doen. Hij wacht daarmee tot de prijs nieuwe recordhoogtes haalt. Ook wil de Amerikaanse ontwerper zijn imperium uitbouwen in Europa, met een nieuw logistiek centrum in

Oldenzaal.

In Michael Kors verkoopt aandelen en bouwt logistiek centrumeen persbericht maakt Michael Kors Holdings Limited bekend dat Kors 3 miljoen aandelen zal verkopen, als gevolg van een herplaatsing van 25 miljoen aandelen. Kors' belang in het bedrijf zal daarmee dalen tot 2,4 procent.

Vorige week schoten de aandelen van Michael Kors Holdings Limited al omhoog met 8,8 procent, als gevolg van het nieuws dat de omzet in het derde kwartaal met ruim 70 procent was gestegen. Het modebedrijf verhoogde de winstprognose voor het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar wordt nu een omzet verwacht van 2,1 miljard dollar (1,6 miljard euro)."We geloven dat Michael Kors ideaal gepositioneerd is binnen de mondiale luxe lifestyle markt," aldus CEO John Idol.

Het doel is om verder te groeien in Europa. Medio april moet daarom een nieuwe distributiecentrum van de Amerikaanse ontwerper openen in Twente. TNT Fashion, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie van kleding en modeartikelen, bouwt met Wessels Real Estate aan een grote hal op het vervoerscentrum Hanzepoort in Oldenzaal. Facilitair manager Edwin Pikkemaat van TNT laat aan de Twentsche Courant Tubantia weten dat, indien dat aan de orde komt, ook andere delen van de wereld vanuit Oldenzaal bediend kunnen worden.

In Europa groeide de omzet in het derde kwartaal met 112 procent, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Volgens het bedrijf is die groei te danken aan voortdurende expansie van retail en groothandel. Zo werd onder andere een filiaal van het label geopend in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat.

Het Amerikaanse merk maakte in december 2011 zijn debuut op de beurs, de New York Stock Exchange. Het bedrijf achter de ontwerper verdiende daar meer dan 900 miljoen dollar mee. Kors startte zijn eigen label in 1981. Met de lancering van zijn tweede lijn ‘Michael Michael Kors’ in 2004 maakte het bedrijf een enorme groeispurt. De collectie lag meteen het eerste seizoen bij 350 verkooppunten.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN