Minder winst voor Van de Velde in 2012
bezig met laden...
Ook
In november liet Van de Velde al weten dat de winstverwachting somber was. Het merk Intimacy heeft in de Verenigde Staten flinke tegenslag gehad. Zes winkels in het Noord-Oosten van de Verenigde Staten konden minder omzet binnenhalen door de storm Sandy. Intimacy rapporteerde een daling van de retailomzet van 12,6 procent in dollars, in het afgelopen boekjaar.
Wat ook een stempel drukte op de jaarresultaten: het Spaanse merk Andrés Sardá, dat nog altijd last ondervindt van de economische crisis in Zuid-Europa. Van de Velde blijft investeren in de lange termijn van dit merk, onder andere door dit jaar extra marketingmiddelen in te zetten. Volgens het ondermodeconcern is het dieptepunt van 2010 inmiddels ver weg. "Andrés Sardá blijft één van onze drie kernmerken, naast Marie Jo en Prima Donna," aldus het bedrijf in een persverklaring.
Van de Velde, gespecialiseerd in dameslingerie, heeft zo'n vijfduizend verkooppunten wereldwijd. Het bedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft de afgelopen jaren diverse grote overnames gedaan. Zo verwierf het ondermodeconcern in augustus 2011 een meerderheidsbelang in de Britse lingerieketen Rigby & Peller.
Voor 2013 streeft Van de Velde naar stabiele omzet- en winstcijfers.
Foto's: Andrés Sardá