Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau GfK Panel Services is gebleken dat Nederlanders Miss Etam de beste damesmodeketen van Nederland vinden. Voor het onderzoek werde 5500 consumenten ondervraagd. GfK deed dit voorjaar onderzoek naar 27 Nederlandsemodewinkels. Zaken waar naar werd gekeken waren prijs, collectie, personeel en de winkel zelf. Miss Etam scoort hoog op klantvriendelijkheid en collectie en heeft het afgelopen jaar veel nieuwe initiatieven ontplooid, zoals een nieuwe website waar de klant kledingadvies kan krijgen en uitbreiding van het assortiment via Wehkamp.nl.
Robert Herbermann, directeur van Miss Etam, laat weten trots te zijn op de prijs. "Dit is een extra stimulans om op deze weg door te gaan. We zullen doorgaan met ons streven de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. In de 130 winkels willen we onze klanten dagelijks verrassen met een uitgebreide collectie waarbij service hoog in het vaandel staat."
Miss Etam, marktleider op het gebied van damesmode, is onderdeel van de Etam Group BV waar ook Promiss en facilitair bedrijf Etam Retail Services deel van uit maken. De Etam Groep is een in Zoetermeer gevestigde zelfstandige onderneming welke -behalve de naam- geen relatie heeft met Etam winkels buiten Nederland. Miss Etam heeft het succes te danken aan snel inspelen op trends en dagelijkse aanvulling in de 130 winkels. Bij Miss Etam werken ruim 1600 mensen in de filialen.
GfK Panel Services doet onderzoek naar consumentengedrag.