Mistral moet moderner
bezig met laden...
Hoe kom je op 22-jarige leeftijd aan het hoofd van een internationaal bedrijf te staan?
“Ik heb de opleiding Textile Fashion Management gevolgd in Enschede en run al twee jaar de high fashion modezaak Stef. Ik wilde iets groters. Eerst dacht ik aan een eigen label, maar later kwam Mistral op mijn pad en dat paste wel.”
“Ik ben zeer sportief ingesteld net als de rest van mijn familie. We zijn fervent liefhebbers van de autorallysport en ik doe ook nog aan tennis. Het is natuurlijk iets heel anders dan een exclusieve modezaak, maar we willen Mistral ook een meer fashionable uitstraling geven.”
Welke taken neem je zelf voor je rekening?
“Samen met Semih Berrak ga ik de dagelijkse leiding voeren over Division Europe B.V. Ik ga er de leiding geven over de styling en ontwikkeling van de collecties. Ik blijf ook actief voor de winkel Stef. Ik denk dat dat zo’n twee dagen per week zal zijn, maar dat is nog even uitproberen. Gelukkig draait de winkel ook als ik er niet ben: ik heb erg goed personeel.”
Wat ben je van plan met Mistral?
“Het merk moet over de hele linie nieuw leven worden ingeblazen. Met name in Europa is nog veel werk te doen. Hier is het merk een beetje verwaterd, maar buiten Europa is het merk nog steeds een grote naam. Ik verwacht vooral veel van een nieuw te ontwikkelen badcollectie in het hogere prijssegment. We hebben inmiddels alle collecties onder de loep genomen. Verder zijn er nieuwe stylisten aangetrokken. Samen met hen wil ik ontwikkeling van de collecties naar een hoger niveau tillen. Hierbij moet er vooral oog zijn voor frisse zomerse kleuren die helemaal thuishoren bij Mistral.”
Ben je niet bang dat het merk daardoor zijn identiteit kwijt raakt?
“Nee, want het merk zal nooit haar roots verloochenen. Mistral is van oorsprong een *coastal lifestyle* merk en herbergt een Mediterannée-gevoel. Dat moet absoluut zo blijven.”