Mitex omarmt Fashioncheque; 10.000 winkels aangesloten
Door FashionUnited
bezig met laden...
Fashioncheque is geen waardebon noch papieren cheque, het ding lijkt op een credit card. "De kaart vertegenwoordigt pas een bepaald bedrag wanneer hij aan de consument wordt verkocht en geladen," legt Jan van Herwijnen van Fashioncheque uit, "de retailer hoeft ze dus ook niet in de kluis te bewaren." Een van de grootste uitdagingen voor het bedrijf was de kaart geschikt te maken voor verschillende soorten kassasystemen. Ook moest aanmelding voor winkeliers laagdrempelig zijn. Mitex-ondernemers die straks het pakket in de bus krijgen, kunnen zich -zo beloofd de organisatie- middels één telefoontje en een inlogcode aanmelden. Dan kunnen zij de Fashioncheque direct gaan verkopen én als betaalmiddel accepteren.
"Ik weet zeker dat onze leden het prachtig vinden," zegt Van der Zee. Daarom is gekozen voor een opt-outsysteem bij de invoering, dat wil zeggen dat modewinkeliers zich moeten afmelden als zij niet mee willen doen. "Jaarlijks wordt in Nederland zo'n 4,5 miljard euro aan cadeaubonnen besteed. Het is dus eigenlijk raar dat dat die mogelijkheid voor de modebranche nog niet bestond. Nu consumenten ook voor een fashioncheque kunnen kiezen zal dat direct resulteren in extra omzet voor de branche."
Foto: Ten einde de modecadeaubon bij een breed publiek onder de aandacht te brengen deelde tv-presentator Winston Gerschtanowitz donderdag Fashioncheques uit in de Kalverstraat in Amsterdam.
CBW Mitex
Fashioncheque
Mitex