• Home
  • V1
  • Leads
  • Mobiel zijn cruciaal voor toekomst retailers

Mobiel zijn cruciaal voor toekomst retailers

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Tijdens het zesde World Retail Congress dat deze week in Londen plaats vindt, waren vooraanstaande retailers het met elkaar eens dat het internet cruciaal zal zijn voor het toekomstige succes van retailers. Zowel Asos topman Nick Robertson als

Mindy Grossman, CEO van de Amerikaanse retailgroep HSN, benadrukten het belang van dit verkoopkanaal.

"Mijn
advies zou zijn om mobiel te denken, want dat is waar mensen alles opzoeken. Het is hét verkoopkanaal bij uitstek," zei Grossman. "Als je niet mobiel toegankelijk bent, verlies je het belangrijkste punt van verbinding."

Robertson zei in zijn toespraak dat de jongere generatie consumenten opgegroeid is in een digitale wereld. "Als je hen vraagt hoeveel kleding ze online aanschaffen, dan is het antwoord 30, 40, 50 procent." Ook zei hij dat consumenten op zoek zijn naar one-stop-shop sites, zoals Amazon en eBay. "Consumenten bezoeken niet langer 15 tot 20 sites per keer; ze belanden op de grootste sites waar ze alles in een keer kunnen krijgen."

Stephen Sandove, CEO van de Amerikaanse luxe warenhuisketen Saks Inc., concludeerde ook dat het internet steeds belangrijker wordt voor retailers. Tijdens zijn toespraak over zorgen omtrent de tanende verkoop van luxeproducten zei hij dat consumenten van luxeproducten te allen tijde en overal toegang willen hebben tot deze producten en gaf ook te kennen dat consumenten drie tot vier keer zoveel producten kochten als ze deze aankopen via diverse kanalen deden.

Meer dan 1200 retailers uit 50 landen verzamelden zich op de eerste dag van het World Retail Congress om te luisteren naar sprekers als Tesco CEO Philip Clark en M&S topman Marc Bolland. Het Londense evenement duurt totaal drie dagen. Het World Retail Congress vindt dit jaar voor het zesde jaar plaats, met 120 sprekers.

Van onze correspondent


M-Commerce
Mobiel
World Retail Congress