• Home
  • V1
  • Leads
  • Mode Alliance: samenwerkingsverband tussen weidewinkels

Mode Alliance: samenwerkingsverband tussen weidewinkels

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Acht grote weidewinkels hebben gisteren in Lion Noir in Amsterdam de Mode Alliance gelanceerd: een nieuw samenwerkingsverband om regionale weidewinkels landelijke bekendheid te geven. De alliantie bestaat uit

leden van retailservice-organisatie Euretco: Van Tilburg Mode uit Nistelrode, Jansen-Noy uit Sevenum, Dirk de Wit uit Bovenkarspel, Koopman Mode uit Tilligte, Ballegooyen Modesuit Dussen, Blijdesteijn Mode uit Tiel, Bastiaansen Modestad uit Bavelen Konijnendijk Mode uit Zuid-Beijerland. De Mode Alliance is nog op zoek naar zeven ondernemers die zich bij de vereniging willen aansluiten.

O

nder het mom van ‘een dagje uit in de mode’ willen de weidewinkels zichzelf op de landelijke modekaart zetten. “Doel van de Mode Alliance is bekendheid vergroten van de weidewinkels,” vertelt initiatiefnemer Marianne Meuwese van Euretco. “De meeste weidewinkels zijn regionaal wel bekend, maar via de samenwerking willen we bijvoorbeeld dat consumenten uit Brabant ook eens naar een weidewinkel in Gelderland gaan. We willen elkaar ondersteunen en versterken.”

De deelnemende modebedrijven van de Mode Alliance hebben elkaar gevonden in gezamenlijke kernwaarden. Meuwese: “Al deze weidewinkels staan voor service en kwaliteit. Dat imago willen we naar heel Nederland uitdragen. Maar de onafhankelijkheid, eigen charme en identiteit van de weidewinkels blijft.”

Dirk de Wit Mode in Bovenkarpsel, een van de deelnemers aan de weidewinkelsvereniging, ziet de Mode Alliance als een keurmerk voor service, kwaliteit en een goed assortiment. “Alle modebedrijven binnen de Mode Alliance zijn weidewinkels en een familiebedrijf. We hanteren dezelfde soort filosofie. Klanten kunnen een dagdeel bij ons vertoeven, we bieden hen een kopje koffie en een petit four aan en in sommige weidewinkels is er zelfs een restaurant. We willen graag de service en kwaliteit waar weidewinkels van de Mode Alliance voorstaan bekend wordt in heel Nederland.”

De samenwerking tussen de bedrijven, die al via Euretco samenwerkten als klankbordgroep en informatie over cijfers, marketingstrategieën en reclameuittingen deelden, bestaat uit een gezamenlijke website die later deze week gelanceerd wordt. In de toekomst kan daar volgens Meuwese een samenwerking met leveranciers, een eigen magazine of gezamenlijk activiteiten zoals modeshows bijkomen. De financiering van de activiteiten en website komt voort uit een investering van Euretco en een maandelijkse bijdrage van de weidewinkels.

Peter van Tilburg van Van Tilburg Mode en Sport uit Nistelrode, kijkt uit naar een vruchtbare samenwerking binnen de Mode Alliance. “Ik hoop dat er nog meer weidewinkels bij de Mode Alliance gaan aansluiten, zodat we in heel Nederland vertegenwoordigd zijn. ”

dirk de wit
Euretco
mode alliance
Van Tilburg
weidewinkels