Mode Alliance: samenwerkingsverband tussen weidewinkels
bezig met laden...
O
De deelnemende modebedrijven van de Mode Alliance hebben elkaar gevonden in gezamenlijke kernwaarden. Meuwese: “Al deze weidewinkels staan voor service en kwaliteit. Dat imago willen we naar heel Nederland uitdragen. Maar de onafhankelijkheid, eigen charme en identiteit van de weidewinkels blijft.”
Dirk de Wit Mode in Bovenkarpsel, een van de deelnemers aan de weidewinkelsvereniging, ziet de Mode Alliance als een keurmerk voor service, kwaliteit en een goed assortiment. “Alle modebedrijven binnen de Mode Alliance zijn weidewinkels en een familiebedrijf. We hanteren dezelfde soort filosofie. Klanten kunnen een dagdeel bij ons vertoeven, we bieden hen een kopje koffie en een petit four aan en in sommige weidewinkels is er zelfs een restaurant. We willen graag de service en kwaliteit waar weidewinkels van de Mode Alliance voorstaan bekend wordt in heel Nederland.”
De samenwerking tussen de bedrijven, die al via Euretco samenwerkten als klankbordgroep en informatie over cijfers, marketingstrategieën en reclameuittingen deelden, bestaat uit een gezamenlijke website die later deze week gelanceerd wordt. In de toekomst kan daar volgens Meuwese een samenwerking met leveranciers, een eigen magazine of gezamenlijk activiteiten zoals modeshows bijkomen. De financiering van de activiteiten en website komt voort uit een investering van Euretco en een maandelijkse bijdrage van de weidewinkels.
Peter van Tilburg van Van Tilburg Mode en Sport uit Nistelrode, kijkt uit naar een vruchtbare samenwerking binnen de Mode Alliance. “Ik hoop dat er nog meer weidewinkels bij de Mode Alliance gaan aansluiten, zodat we in heel Nederland vertegenwoordigd zijn. ”