• Home
  • V1
  • Leads
  • Mode City wordt Salon International de la Lingerie

Mode City wordt Salon International de la Lingerie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

In de hallen van Porte Versailles vindt momenteel Interfilière, de beurs voor stoffen en fournituren plaats, en de laatste editie van lingeriebeurs Mode City. Want, Mode City gaat verder onder de naam Salon International de la Lingerie. “Na dezelfde

vestigingsplaats is het tijd voor dezelfde naam en eenduidige communicatie, één visie,” vertelt communicatiemanager Angèle Sitbon. De Commissaire Générale van Mode City, Séverine Marchesi, is daarom nu ook directeur van Salon International de la Lingerie.

Tot
nu toe droeg de wintereditie van de beurs de naam Salon International de la Lingerie en de zomereditie Mode City. Dat is historisch zo gegroeid. Lyon Mode City vond oorspronkelijk plaats in de Franse stad Lyon, maar verhuisde in 2007 naar Parijs waar Lyon uit de naam werd geschrapt. Coen Rosdorff, directeur van Promosalons Nederland, het bedrijf dat Eurovets beurzen in Nederland promoot, vond de twee namen niet heel handig: “Ik moet nieuwkomers altijd uitleggen dat de beurzen geen concurrenten zijn, dat ze niet tussen de twee hoeven te kiezen.” Het doel van de naamsverandering is volgens Angèle Sitbon dan ook ‘continueren’ en ‘natuurlijk meer bezoekers trekken’.

Ook zullen de nieuwe services van Eurovet die op deze editie van Mode City zijn geïntroduceerd, in januari worden aangeboden op Salon International de la Lingerie. Het gaat om de inkoopgids The Selection, een personal shopper service en catwalkshow The Selection.

Het fashion team van Mode City selecteerde van de 540 merken must see labels, en bundelde deze in de inkoopgids The Selection – die past bij de huidige tijdsgeest waardoor retailers met weinig tijd toch het belangrijkste kunnen zien. “We willen onze visie delen, en meer hulp bieden,” licht communicatiemanager Mathilde Devalois toe. Het Nederlandse merk LingaDore, met lingerie, badmode en homewear voor vrouwen, is een van de 40 namen in de gids. Marketing directeur Tjibbe van Doorn vertelt blij te zijn met de – gratis - vermelding en volgens hem gaan de zaken goed. Zijn collega Mike Mendels: “As we speak worden orders geschreven door retailers uit Korea, Australië, Kazachstan, Spanje en Rusland.” Bij Hanssop, het merk met kinderondergoed, dat eveneens wordt getipt in de gids, gaat het slechts matig volgens directeur Ingrid Domsdorf. “We hebben de keus gemaakt hier te komen in plaats van de Kleine Fabriek. Omdat we het internationaal erg goed doen, waren onze verwachtingen hoog.”

De inkoopgids The Selection kunnen bezoekers ophalen bij de stand van Mode City’s marketing manager Cécile Vivier-Guérin: de stand waar ook de personal shopper service door haar wordt aangeboden om inkopers op weg te helpen. “Ik heb boetieks maar ook warenhuizen aan mijn desk gehad uit Canada, Frankrijk, de Verenigde Arabische Emiraten en de Caribische eilanden,” vertelt Vivier-Guérin terwijl ze een stel aan de balie uitlegt waar zij sokken en beenmode kunnen vinden. Via een hotline konden inkopers zich van tevoren al inschrijven voor de service, maar dat leverde slechts één inschrijving op. “Volgend jaar moeten we meer aandacht besteden aan de promotie en een stand direct achter de ingang hebben,” besluit de marketing manager. Ook ziet ze toekomst in een soortgelijke service op Interfilière.

Bij catwalkshow ‘The Selection’ – dagelijks om 17.00 uur - kunnen 700 toeschouwers kijken naar nieuwe onder- en badmode van de door het fashion team geselecteerde merken –eveneens een gratis podium. Voor 2013 is het retro wat de klok slaat. Merken als de Amerikaanse nieuwkomer Naked Princess presenteren hoge slips tot in de taille, en badpakken met open rug, gedrapeerde stof of bloemenprint. Bloemendessins kwamen ook terug op het ijkpunt van Mode City: het trendforum van Li Edelkoort. Volgens de Nederlandse trendforecaster spelen etnische invloeden eveneens een rol in badmode. Op lingeriegebied presenteert ze romantische nudekleurige en zwarte, erotisch getinte setjes.

Op 19, 20 en 21 januari 2013 vindt Salon International de la Lingerie plaats in de Parijse hallen. De vijftigste verjaardag van de beurs zal groots worden gevierd volgens de communicatiedames. Sitbon en Devalois grinniken dat het nog een klus zal worden de White & Gold avond in het prestigieuze Hotel Salomo de Rothschild - waar zaterdagavond meer dan duizend exposanten, retailers en pers genoten van champagne en amuses als ganzenlever met suikerspin - te overtreffen. Sitbon grapt: “Hoe is de Champs-Élysées als locatie?” Marie-Laure Bellon Homps, algemeen directeur van Eurovet, benadrukt nog het belang van Mode City’s ‘inspirerende momenten’ zoals ze de White & Gold avond zelf noemt: “Men komt niet alleen naar Parijs afgereisd voor onze beurzen, maar ook voor good times. We willen dat iedereen er naderhand weer zes maanden tegenaan kan in deze moeilijke economische tijd.”

Foto 1 en 2: Trendforum Share Li Edelkoort
Foto 3: Nieuwe communicatie Salon International de la Lingerie januari 2013
Foto 4: Stand Lingadore
Eurovet
Mode City
Salon International de la Lingerie