Modemerk Nan focust op groothandel
bezig met laden...
De eigen winkel van Nan in Rotterdam sloot begin dit jaar al definitief de deuren. In mei 2015 zal de vestiging in Amsterdam volgen. "Dan loopt ons huurcontract af," legt Schilperoort uit. "We zijn een klein bedrijf en ik ben er achter dat we moeten focussen op de dingen waar we sterk in zijn. Het is moeilijk om een webshop èn eigen winkels èn een groothandelstak te runnen."
Nan wil nauwe samenwerking met retailers
Ooit had Nan honderdvijftig verkooppunten in binnen- en buitenland. Dat hoeft van Schilperoort niet meer. Hoeveel verkooppunten ze wel wil, doet er volgens de onderneemster niet toe. "We denken meer in verzorgingsgebieden. We moeten in heel Nederland goed bereikbaar zijn." Het belangrijkste is volgens Schilperoort dat ze een nauwe samenwerking wil met retailers. Ze denkt aan een online shop-in-shop module in de webshop van de winkelier waarbij de fulfilment door Nan wordt verzorgd, een tijdelijke, rondreizende collectiepresentatie in de winkel of een permanente shop-in-shop.
Schilperoort verkocht haar modemerk begin 2011 aan Ethics Kledingproducties uit Baarn. Later dat jaar werd het bedrijf failliet verklaard en nam Schilperoort haar label – met pakken en shirts voor dames - weer helemaal in eigen hand. Volgens de onderneemster gaat het momenteel 'hartstikke goed' met Nan. "Het merk bevindt zich natuurlijk in een nichemarkt," zegt Schilperoort. "Maar via de webshop zie ik dat er consumenten komen uit het hele land, uit België, Duitsland en Groot-Brittannië. In de toekomst zou ik daarom ook wel verkooppunten in het buitenland willen. Nederland is immers maar klein en grenzen vervagen."
Foto's: Salvador Pozo