Porsche organiseert in samenwerking met AM Magazine een Onderneemster van het jaar-verkiezing. Inmiddels zijn vijftig kandidates geselecteerd, onder hen dertien mode- (of aan mode gerelateerde) professionals. Drie daarvanstaan nu - een maand voor de prijsuitreiking - hoog in de top tien van kanshebbers voor de publieksprijs. Het gaat om Gervaise Coebergh, directeur van Coebergh Communicatie & PR met opdrachtgevers als De Bijenkorf, Swarovski en Ermenegildo Zegna, die bovenaan staat met 21 procent van de stemmen. Hoog scoren ook Birgit van den Beemt (7 procent) die vijf jaar geleden de webshop 'Perfectly Basics' begon en Marian Wigger (5 procent) die na haar vertrek bij Turnover webshop en kledingmerk Zenggi.com startte.
Verder staan op de
shortlist modeontwerpsters Monique Collignon en Truus en Riet Spijkers en lingerie'koningin' Marlies Dekkers. Ook is een aantal mode-onderneemsters geselecteerd, namelijk Olcay Gulsen (Supertrash), Cathelijne Lania (A Beautiful Story) en Evelyne Westerman (State of Art). Opvallend is het grote aantal modeonderneemsters dat vooral op internet actief is, naast Van den Beemt en Wigger staan ook Tineke Sluiter (Orangebag.nl), Simone van Trojen (LaDress) en Claudia Willemsen (Kleertjes.com) op de eindlijst.
Op 25 mei kiest een vakjury die bestaat uit Annemarie van Gaal, Marianne Sturman, Ray Uiterwaal en Esther Raats uit de vijftig kanshebbers een winnares. Stemmen voor de publieksprijs kan via de website www.porsche-en-ondernemen.nl.