• Home
  • V1
  • Leads
  • Monique van Heist lanceert hellofashion

Monique van Heist lanceert hellofashion

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Modeontwerpster Monique van Heist lanceert eind mei 2009 haar nieuwste project: hellofashion. Van Heist, drievoudig winnaar van de Mercedez-Benz Dutch Fashion Award 2008, begon haar label ‘moniquevanheist’ in 2004 na de master opleiding Fashion Institute Arnhem. Met dit label onderzoekt zij

het grensgebied van kleedgedrag. Ze haalt haar inspiratie uit observaties van het banale; in de rij bij de supermarkt, op straat en op tv, mensen die zich aan de minder geslaagde kant van de maatschappij ophouden, of zij die zich op een bepaalde manier kleden om aan een specifieke functie of sociale status te beantwoorden.

Met haar nieuwe project, hellofashion, zal zij haar visie op mode naar een ander niveau tillen. Dat van de sales. Hellofashion is namelijk een doorlopende collectie ‘moniquevanheist’-klassiekers. Door de kleding en andere producten constant aan te bieden wil zij het modesysteem uitdagen. Deze permanente en over tijd groeiende collectie kleding, accessoires en lifestyleproducten als meubilair, make-up advies en zelfs recepten blijft onbeperkt beschikbaar en stelt op die manier de gesuggereerde vergankelijkheid van mode aan de kaak. De gangbare cyclus van het modesysteem wordt doorbroken door op zelf gekozen momenten nieuwe producten te lanceren.

Een preview van de unieke seizoensoverschrijdende collectie hellofashion zal van 9 tot en met 30 mei te koop zijn in de Bijenkorf in Amsterdam en is onderdeel van de Incubator Award die Monique van Heist gelijktijdig won met de Mercedes-Benz Dutch Fashion Award en de Dutch Fashion Media Award in november 2008.

Beeld: Monique van Heist

hellofashion
Monique Van Heist