Nettowinst Wehkamp.nl 28 miljoen; meer mode verkocht
bezig met laden...
“We liggen goed op koers," zegt CEO Paul Nijhof in een reactie. "De groeipotentie in de online markt blijft groot. We zetten onze groeistrategie, gericht op het uitbouwen van onze leidende positie in online-winkelen, dan ook onverminderd voort. Organische groei van de bestaande formules, acquisities en het aangaan van strategische allianties met gerenommeerde retailers vormen hiervoor de basis."
Tegelijk met de bekendmaking van de jaarcijfers kwam ook de aankondiging van de acquisitie door RFS van webwarenhuis Fonq.nl (zie ook: Moederbedrijf Wehkamp koopt meerderheid Fonq.nl). Volgens Nijhof is dit een goed voorbeeld van de groeistrategie van het bedrijf.
Wehkamp heeft in januari een verandering doorgevoerd en de drie productgroepen (Mode, Elektronica en Wonen) uitgebreid naar vijf; Mode, -Huis, Tuin & Do It Yourself-, Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. Na Mode liet ook Elektronica een duidelijke groei zien, zo wordt gemeld, de omzet in Wonen bleef achter.