De Britse modeketen New Look wil in Nederland gaan uitbreiden met shop-in-shops bij V&D. Half april wordt de eerste shop, met een oppervlakte van ruim 450 vierkante meter, geopend in de vestiging in Den Haag. New Look volgt daarmee in de voetsporen van ketens als Mango, Desigual, Pepe Jeans en Sephora die ook shop-in-shops hebben bij V&D. Moederbedrijf Maxeda is deze week gestart met de werving van winkelpersoneel voor de nieuwe shop-in-shop.
"De shop in Den Haag is een pilot", zegt woordvoerster Sandy Perquin van V&D. "Naar aanleiding van de resultaten en reacties in Den Haag wordt bekeken of en wanneer meer shop-in-shops van New Look geopend kunnen worden." De geboden winkelruimte is zo groot omdat New Look naast kleding ook een ruim assortiment accessoires en schoenen bij V&D gaat verkopen. Het gaat wel alleen om de damescollecties, de heren- en kinderkleding zal niet bij V&D verkrijgbaar zijn.
New Look is sinds juli vorig jaar in ons land actief. Toen werd het eerste Nederlandse filiaal geopend op een A1-locatie in Rotterdam. Het bedrijf opereert al langer op de Belgische markt en heeft daar nu tien winkels. In Frankrijk zijn twintig New Look filialen, het concern exploiteert daar ook de formule Mim met bijna 300 winkels. In Rusland, waar New Look in 2009 van start ging, zijn nu vijf filialen. In thuisland Groot-Brittannië en Ierland heeft New Look 631 winkels en de keten is verder nog in het Midden Oosten en in Singapore actief.