Nicola Formichetti wil 'positieve revolutie' bij Diesel
bezig met laden...
Hij had behoefte aan een nieuwe impuls in zijn loopbaan, zei Nicola Formichetti eerder deze week, toen hij zijn vertrek aankondigde bij het Franse modehuis Thierry Mugler. Nu blijkt: Formichetti gaat als artistiek directeur aan de slag bij Diesel.
Diesel oprichter Renzo Rosso: "Eindelijk heb ik iemand gevonden die net zo gek is als ik ben."Diesel zat
Formichetti wil als kersverse artistiek directeur bij Diesel het merk herlanceren. “Refresh, dat is ons eerste project. We gaan alles uit elkaar trekken en iets groters opbouwen." De stylist start per direct met zijn Diesel Reboot project via het sociale medium Tumblr. Formichetti noemt het een 'positieve revolutie'.
Het Italiaanse modemerk Diesel gaat een nieuw tijdperk tegemoet. Het bedrijf zoekt nog naar een nieuwe CEO, nadat Daniela Riccardi het jeansmerk heeft verlaten. Stefano Rosso, de zoon van oprichter Renzo Rosso, zal mededirecteur zal worden. En het luxere zusje van Diesel, Diesel Black Gold, kreeg onlangs ook een nieuwe creatieve leider. Andreas Melbostad volgde in oktober vorig jaar de Noorse ontwerper Sophia Kokosalaki op. Voor Diesel Black Gold combineert Melbostad zijn signatuur van 'sophisticated urban’ met het 'rock-chic' gevoel van het merk.
Formichetti heeft geen mode-opleiding gevolgd. Bekendheid verwierf hij vooral door de excentrieke kledingstukken van Lady Gaga. De vleesjurk van de zangeres: die bedacht hij. De stylist werd nog geen twee jaar geleden aangetrokken bij Thiery Mugler om het merk nieuw leven in te blazen. Ook daar zette hij zijn muze Gaga in, door haar de catwalk op te sturen. Eerder deze week kondigde hij zijn vertrek aan bij het Franse modehuis. Formichetti liet weten via Twitter: "It's time to move on."
Foto: Renzo Rosso en Nicola Formichetti