• Home
  • V1
  • Leads
  • Nicole Lee groeit na lancering Modefabriek

Nicole Lee groeit na lancering Modefabriek

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

‘Gedurfde tassen’ zijn het volgens importeur Hennie de Wit van HD Accessories. In januari lanceerde De Wit de uitgesproken tassen van Nicole Lee voor de Benelux op de Modefabriek. Eind september neemt hij de stap naar Duitsland. In Nederland

heeft het merk inmiddels vijftig verkooppunten.

Honderdvijftig verkooppunten in Nederland is het doel van Hennie de Wit, namens HD Accessories importeur van het Amerikaanse tassenlabel Nicole Lee. “Honderdvijftig is een mooi aantal. Niet te weinig, maar ook niet te veel, waardoor we minder interessant en exclusief zouden worden,” vertelt hij. Het tassenlabel is in Nederlands inmiddels bij vijftig winkels verkrijgbaar. “Dat zijn vooral speciaalzaken op gebied van schoenen en tassen en winkels gespecialiseerd in enkel tassen. Maar we zien ook steeds vaker dat het merk wordt opgenomen door kledingboetieks. Ook ligt de Nicole Lee tas in het Douglasfiliaal in de Amsterdamse Kalverstraat.”

Na een, volgens eigen zeggen, succesvolle lancering van het merk in januari op de Modefabriek voor de Benelux, volgt eind deze maand de stap naar Duitsland. Nicole Lee-tassen positioneren zich volgens De Wit tussen merken als Guess, Friis & Company en Kathy van Zeeland. De Nicole Lee collectie bestaat uit portemonnees, clutch tasjes en grote tassen. Prijzen variëren van 29 tot 39 euro voor een portemonnee tot 89 of 99 euro voor een grote tas.

“De collecties zijn per seizoen bijna niet te vergelijken,” zegt De Wit. Telkens wordt er volgens de importeur gekozen voor een nieuwe invalshoek. Daarmee probeert het merk zich te onderscheiden van andere tassenlabels. “Dit voorjaar lag de nadruk nog op decoratie met studs, voor het najaar en de winter zijn vooral de tassen in combinatie met kunstbont en de military invloeden actueel. Voor volgend voorjaar en zomer ligt de nadruk op veel kleur, grafische dessins en bloemdessins zowel in grote als kleine bloemen.”

Het tassenmerk uit Los Angeles was vanaf 2004 te koop in de Verenigde Staten. Inmiddels is het label te koop bij meer dan duizend verkooppunten in Amerika, Canada, Mexido, Japan, Korea, Peru, de Benelux en vanaf 2011 in Duitsland.

HD Accessories
Nicole Lee