Nieuw mannenlabel Ehud geïntroduceerd in Nederland
bezig met laden...
In 2009 verbrak de ontwerper alle banden met modeconcerns en begon weer voor zichzelf. Professioneel en goed voorbereid, deze keer. Het resultaat is een collectie die bestaat uit een klassieke en een stoerdere lijn (maar wel ‘well tailored’), gemaakt van bijzonder mooie materialen (zijde/katoenmixen, gecoate katoen, wol/kasjmier). Het mooie zit hem verder in de details. Geplooide schouders, volledig doorgestikte jacks en veel reversible items. Zo is er bijvoorbeeld een driekwart jack dat van binnen van gecoate katoen gemaakt is en van buiten van ‘gewoon’ katoen – of andersom natuurlijk. Pakken zijn er met de klassieke bandplooibroek, maar ook met broeken met een elastieken boord. Het gaat de ontwerper erom oude codes een nieuwe invulling te geven. En dat doet Ehud door klassiekers speciaal te maken.
In Parijs heeft Ehud al een agent, MC2 Showroom, en als het goed is zal de verkoop voor heel Europa via Parijs verlopen. In Nederland wil de hij uiteraard in ‘de juiste’ winkels liggen. “Maar het gaat er niet om een megabrand te worden,” voegt Ehud toe. “Ik denk alleen dat mijn kleren goed aanslaan op de Nederlandse markt. Nederlandse mannen zijn playfull.”
De bedoeling is dat Ehud twee complete collecties per jaar zal gaan maken. En dan de ‘total package’, dus van T-shirt tot mooi pak. Winkelprijzen variëren van 550 euro voor een jasje, tot 800 euro voor een pak.
Beeld: Ehud S/S 2010