• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuw merk van ex-MT Principles

Nieuw merk van ex-MT Principles

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het voormalige management team van de Britse modeketen Principles die in maart op de fles ging, heeft de handen ineen geslagen en een compleet nieuw merk opgericht. Mint Velvet is de naam van het damesmodemerk en de eerste

collectie zal in oktober te koop zijn bij dertien filialen van House of Fraser. Tegelijkertijd wordt een webshop gelanceerd.

Volgens Brand Director Liz Houghton is er veel vraag naar 'volwassen' mode voor vrouwen die er goed uit zien en zich goed voelen. "We hebben een team ervaren mensen met een uitstekende reputatie in de damesmode. Wij hebben een goede relatie met onze leveranciers en een excellent retailconcept, maar we hebben vooral een geweldige collectie die vrouwen graag zullen dragen." Mint Velvet is bedoeld voor vrouwen van boven de dertig die "relaxt" zijn en "glamoureus". De kleding past bij hun actieve en moderne leven, en is "betaalbaar".

De Britse retailketen Principles moest in maart van dit jaar 66 van de 94 filialen sluiten, nadat moederbedrijf Mosaic Fashions failliet was gegaan. De overige winkels zijn overgenomen door warenhuisketen Debenhams. Hierdoor verloren zo'n 2300 winkelmedewerkers hun baan, ook de 110 man personeel van het hoofdkantoor kwam zonder werk te zitten.

Behalve Houghton, maken ook Lisa Agar-Rea, de voormalig inkoopdirecteur van Principles, en creatief directeur Jane Rawlings deel uit van het management team van Mint Velvet. Stuart Grant, voorheen New Look, is de commercieel directeur.

Mint Velvet
mosaic fashions
Principles