• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuw Nederlands wintersportmerk

Nieuw Nederlands wintersportmerk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Hoeveel merken van eigen bodem Nederland ook telt, het aantal wintersportmerken zijn daarbij tot nu toe nog op twee handen te tellen. Met het initiatief van Sandra Peet en Lieke van den Berg lijkt dat aanbod uit te breiden. En hoe.



Ruim e
en half jaar geleden besloten Sandra Peet (ex-Skihut) en Lieke van den Berg (ex-Aphrodisiac Sport) de handen ineen te slaan om voor zichzelf te beginnen. Ze zouden een sportswearmerk oprichten, voor dames en heren, krachtig en vernieuwend, maar tóch commercieel te vermarkten. Goldbergh. Hun eerste collectie zal in de winter van 2011 in de winkels liggen.

Lieke van den Berg is designer van Aphrodisiac Sport en meer recentelijk ontwerpster bij Stone Fashion, waarvoor ze sinds twee jaar de wintersportlijn C’Sense Alpine maakt. De verkoop daarvan werd verzorgd door Sandra Peet, ex-eigenaresse van de Skihut en eigenaresse van Glamour Sports. Van den Berg was al een tijdje van plan voor zichzelf te beginnen: “De laatste jaren bleef het maar door mijn hoofd spoken. Ik wilde het weer zelf gaan doen en weet ook dat ik het kan, dat heb ik laten zien met Aphrodisiac Sport. Ik miste echter iemand die mij de commercie volledig uit handen kon nemen. Iemand als Sandra Peet. Toen het idee werd geopperd om onze krachten te bundelen, ging het dan ook razendsnel. We vormen een gouden duo en ik heb alle vertrouwen in onze samenwerking!”

De collectie –voor het eerst te zien tijdens de Ispo in München- varieert van functionele kleding tot reversible bontgevoerde/gouden blousons, en van moonboots tot handgebreide truien met bontkraag. Ongeveer tweederde van de collectie bestaat uit dameskleding, met een hoofdrol voor jacks, broeken en pully’s. Het geheel is tweeledig; enerzijds clean en stijlvol, anderzijds bevat de collectie ook opvallende eyecatchers. De verkoopadviesprijzen liggen tussen de € 299.- en € 499.-

Goldbergh