Nieuw winkelconcept America Today

De Nederlandse modeketen America Today heeft met de opening van twee nieuwe winkels een nieuw store concept gepresenteerd. Begin november ging de eerste open op Schiphol Plaza, vandaag opent de tweede in Almere.

In 2013 zal het concept verder worden uitgerold en bestaande winkels verbouwd.

StudentenNieuw winkelconcept America Today vormen het uitgangspunt van het nieuwe winkelconcept. De keten noemt het interieur 'relaxed, studentikoos en gewaagd'. Studenten zijn de belangrijkste doelgroep voor America Today en daarom is in het winkelinterieur gebruik gemaakt van veel onbewerkt hout, staal en beton. Het concept is samen met design studio Bearandbunny ontwikkeld.

"Schiphol was voor ons de perfecte locatie om het nieuwe concept te introduceren bij een groot publiek. Het is een goede zichtlocatie met enorm veel traffic. Ook in Almere kunnen wij ons nieuwe concept aan veel mensen laten zien. Het nieuwe concept geeft America Today de internationale uitstraling die aansluit bij onze ambitie te groeien in Europa," zegt sales manager Paul van Beek in het persbericht.

America Today wil internationaal uitbreiden. In de eerste helft van 2013 worden nieuwe winkels geopend in België, Luxemburg en Frankrijk. Vorig jaar sprak het concern de ambitie uit om in 2016 in Europa 100 winkels te hebben. Op dat moment, in november 2011, telde America Today 57 winkels. Inmiddels is dat aantal opgelopen tot 66, waarvan 50 in Nederland, 11 in België, 3 in Frankrijk en 2 in Luxemburg.

De retailketen verkoopt voornamelijk het eigen, private label. In 1989, het jaar waarin drie vrienden de eerste winkel aan de Sarphatistraat in Amsterdam openden, was het bedrijf nog gericht op de verkoop van Amerikaanse labels voor een lage prijs. In 2006 nam Roland Kahn, eigenaar van Coolcat en Wonder Woman, een meerderheidsbelang in het bedrijf.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN