Nieuw winkelconcept voor Björn Borg in Nederland
bezig met laden...
In Ein
Een ja
Het concept werd voor het eerste in de nieuwe winkel in de Negen Straatjes gelanceerd. In het filliaal zijn de Björn Borg boxershorts, T-shirts en broeken uitgestald naar het voorbeeld een klassieke kruidenierswinkel. “In elke winkel willen we iets anders. In Amsterdam is dat het Grocery concept geworden om de authenticiteit van de Negen Straatjes naar voren te laten komen. Voor de stoep staan kratten à la de groenteboer en we verkopen boxershorts per pond die bij de kassa gewogen worden met een weegschaal.”
Omdat de resultaten in de gerestylde winkel zo goed zijn, heeft het bedrijf besloten om haar andere top-3 fillialen in Utrecht en Eindhoven ook onder handen te nemen. Elke winkel heeft een speciaal uiterlijk gekregen. “We voeren het nieuwe concept niet klakkeloos in elke winkel door, maar kijken naar de omgeving en passen daar het concept op aan. Eindhoven is echt een uitgaansstad en daarom leek het ons leuk om een boxershortsautomaat neer te zetten. Onze winkel zit op een centrale plek in de stad als je onverwachts besluit om niet thuis te slapen of je een verjaardag hebt en iets anders wilt geven dan een bloemetje van een tankstation, dan kun je langs de automaat lopen. Omdat het in een gave verpakking zit, merken we dat klanten zelfs als de winkel open is een blikje uit de automaat halen,” vertelt Kolb.
Ondanks het moeilijke economische klimaat investeert Björn Borg dit jaar in de restyling van meer fillialen in Nederland. Kolb: “In tegenstelling tot de stroming die nu gaande is hebben wij hele goede resultaten in de gerestylede winkels, daarom durven we de investering aan,” aldus Kolb. Halverwege 2012 moeten nog vier tot zes winkels het nieuwe winkelconcept aangemeten krijgen.