• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe Bonneterie vanwege verandering moderetail

Nieuwe Bonneterie vanwege verandering moderetail

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Nog vóór komend seizoen wordt de huidige verkoopformule van Maison de Bonneterie aangepast en komen er per winkel zo’n dertig shop-in-shops voor terug. Dit betekent een intensere samenwerking tussen de retailer en deze merken, die de shops zelf gaan exploiteren in

de winkels. Volgens directeur Wim Koster is de verandering nodig omdat zowel de moderetail als de winkelstraten een ander karakter krijgen. “Alles verandert steeds sneller. Daardoor nemen
ook de risico’s toe.” Door de samenwerking kan De Bonneterie taken op gebied van logistiek en inkoop overlaten aan de merken. “Bovendien kunnen de merken sneller aanpassingen doen op de collecties en vaker ingrijpen als dat nodig is.”

Ook voor de merken is het een vooruitgang, denkt Koster: “Het assortiment van de merken kan op deze manier breder worden aangeboden. Ze krijgen meer ruimte en een betere gelegenheid om hun product te laten zien op mooie locaties in de binnensteden.” Voor klanten zal er volgens Koster weinig veranderen. “Het aantal labels wordt weliswaar iets kleiner, maar doordat het aanbod van de overgebleven merken groter wordt, blijft het assortiment even aantrekkelijk.” De nieuwe formule wordt vooralsnog alleen ingevoerd in Den Haag en Amsterdam. De winkel in Heemstede gaat sluiten. De winkels in Laren blijven ongewijzigd.

Om de winkels in Amsterdam en Den Haag een nieuw elan te laten uitstralen en geschikt te maken voor de shops-in-shop formule, worden deze de komende maanden verbouwd. Daarbij blijft steeds minimaal de helft van de winkel open voor consumenten. Voorafgaand aan de verbouwing vindt er een Mega Sale plaats. Deze begon donderdag 23 april in Amsterdam, Den Haag en Heemstede. Alles is afgeprijsd, want alles moet weg.

Bonneterie
Maison de Bonneterie