• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe eigenaar voor kinderkledingmerk Yep Yep

Nieuwe eigenaar voor kinderkledingmerk Yep Yep

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het Nederlandse modebedrijf Brand Innovators in Sports & Shoes (BISS) heeft onlangs een meerderheidsbelang verworven in het eveneens Nederlandse bedrijf The Clothing Company, waar het sportmerk voor kids Yep Yep onder valt. Een deel

van de aandelen blijft in handen van oprichters Toon Kruize en Bart van Kuijk. De overnamesom is niet bekend gemaakt.

Martijn

Nelissen, CEO van BISS, vertelt aan Sport-partner.nl dat de keus op Yep Yep is gevallen vanwege de groeimogelijkheden voor het merk in het buitenland. “Yep Yep heeft een unieke marktpositie en beschikt op het gebied van sourcing over exclusieve contacten. Bovendien is Yep Yep tot nu toe uitsluitend actief geweest op de Nederlandse en Belgische markt. Via het internationale distributienetwerk van BISS kan Yep Yep nu ook op andere Europese markten worden geïntroduceerd. Er zijn dus uitstekende groeimogelijkheden voor het merk,” aldus Nelissen.

Het team van The Clothing Company is inmiddels verhuisd naar het hoofdkantoor van BISS in Nieuwerkerk aan den IJssel, waar ook de Nederlandse sportmerken Rucanor Europe, SumWin en Maupiti gevestigd zijn. Behalve dat de Yep Yep producten nu uitgeleverd worden vanuit het logistiek centrum van BISS in Moerdijk, verandert er weinig voor de afnemers van het merk. De verkoop van het sportmerk in Nederland blijft in handen van Monique en Jan Sollie van Sollie Brands.

Martijn Nelissen richtte afgelopen jaar samen met Cees van Rijkswerk BISS op om schoenen- en sportmerken te helpen met hun back office, zodat zij zich kunnen concentreren op hun belangrijkste doel: het bedienen van de markt. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in sourcing, automatisering, productie, logistiek en distributie. Het merkenpakket van BISS bestaat uit Rucanor, SumWin, Maupiti, Head, Reusch, Level en Northwave.

Yep Yep werd in 1995 opgericht. Het merk focuste zich in eerste instantie op tenniskleding voor meisjes, maar is door de jaren heen uitgegroeid tot een compleet merk. Sinds een aantal jaar is er ook een jongenslijn: B.Yep. De zomercollecties van zowel de jongens- als de meisjeslijn bestaan uit tennis-, bad- en vrijetijdskleding en de wintercollecties uit wintersport- en back-to-school kleding. Het kidsmerk heeft 150 à 250 verkooppunten in Nederland.

Brand Innovators Sport & Shoes
the clothing company
yep yep