• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe eigenaar voor Vingino

Nieuwe eigenaar voor Vingino

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het bedrijf Triacta uit Baarn en privéinvesteerder Ludo Onnink, topman van Tommy Hilfiger, hebben een meerderheidsbelang genomen in het Nederlandse kindermodemerk Vingino. Het gehele managementteam van Vingino zal aanblijven om, samen met de nieuwe aandeelhouders, verder te bouwen aan de

internationale ambities van het Ermelose bedrijf.

Triacta wil het management van Vingino helpen bij de internationale expansie. De kinderkleding is op dit moment verkrijgbaar in Nederland, Duitsland, België en Scandinavië.

Vorig jaar maakte het merk - waarvan vaak wordt gedacht dat het Italiaans is - de stap naar Italië. Het Italiaanse avontuur begon op kindermodebeurs Pitti Bimbo in Florence, afgelopen zomer. Het merk opende een eigen verkoopkantoor in Riccione, nam een country manager in de hand en presenteerde de collecties bij vijf verschillende showrooms, verspreid door het land. Vingino wil het distributienetwerk de komende jaren verder uitbreiden in Europa en vervolgens ook in andere delen van de wereld.

Privéinvesteerder Ludo Onnink is geen vreemde in de modebranche. Hij is al achttien jaar werkzaam bij Tommy Hilfiger, waar hij momenteel de positie van chief operating officer bekleedt. Onnink kondigde onlangs aan dat hij per april 2015 vertrekt bij het Amerikaanse modemerk. Tot die tijd zal hij bij Tommy Hilfiger een adviserende rol betrekken. Ook wordt hij adviseur voor Vingino en andere modebedrijven.

Topman Tommy Hilfiger neemt belang in Kindermodemerk Vingino

Vingino werd in 2001 opgericht door Benny Dekker. De naam van het jeanslabel is een combinatie van de namen van de zoon van de oprichter: Vince Gino.

Naast denim kent Vingino ook een uitgebreide collectie tops en jassen, aangevuld met: ondermode, badmode, schoenen, brillen en accessoires. Vorig jaar lanceerde het bedrijf een tienermodelijn, genaamd Le Selezione di Gino. De lijn, voor zowel jongens als meisjes, heeft een meer fashionable en grown-up look dan de kindercollectie.

De distributie van Vingino verloopt via kledingwinkels, warenhuizen, shop-in-shops zoals bij de Bijenkorf, webshops en eigen outlet stores. Bij het merk werken zo'n vijftig medewerkers. Het bedrijf heeft een jaaromzet van 40 miljoen euro.

Vingino