• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe huisstijl voor groeiende schoenenketen vanHaren

Nieuwe huisstijl voor groeiende schoenenketen vanHaren

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Hogere energieprijzen, de eurocrisis en het weer dat ook al niet mee zat: volgens de Nederlandse schoenenketen vanHaren was 2011 een jaar met uitdagingen. Toch groeide de omzet met 7,9 procent tot 123,4 miljoen euro.

Ook is het bedrijf druk met het aanmeten van een nieuwe huisstijl.

Het

logo waarin met oranje en blauwe letters de naam 'vanHaren' prijkte, is niet meer. Vanaf nu duidt een oranje vierkant met de zwierige letter 'H' erin, de aanwezigheid van vanHaren aan. "De sterke oranje kleur blijkt behouden en past bij het van oorsprong Nederlandse bedrijf," zegt Krein Bons, directeur van de schoenenketen die een onderdeel is van de Duitse Deichmann-groep met een hoofdkantoor in Essen. Volgens Bons is het nieuwe logo bovendien modischer en internationaler.

Bons laat in een persbericht weten tevreden te zijn met de koers van vanHaren, en met de resultaten die het schoenenbedrijf het afgelopen jaar mocht rapporteren. De omzet van de onderneming groeide met 7,9 procent van 114,4 miljoen euro in 2010 naar 123,4 miljoen euro in 2011. Hoeveel winst de keten maakte is niet bekend, wel laat het bedrijf weten dat er zo'n 5,74 miljoen paar schoenen de toonbank over ging. In 2010 waren dat 5,5 miljoen paar schoenen.

De webshop van vanHaren ging liep volgens het bedrijf beter dan verwacht. Toch zegt Bons: "De investering in het filiaalnetwerk blijft ook in 2012 een belangrijke peiler voor onze groeikoers." Winkels in Almere Buiten, Amersfoort en Beverwijk staan al op de planning. Veertien winkels worden het komende jaar verbouwd en gemoderniseerd.

Momenteel heeft het bedrijf 136 winkels in Nederland en 1458 medewerkers in dienst. VanHaren werd vorig jaar uitgeroepen tot Beste Werkgever Retail 2011. Ook behoort het bedrijf tot de top 10 van beste werkgevers van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse medewerkersonderzoek van onderzoeksbureau Effectory. VanHaren kreeg van haar werknemers een 8,2 voor algemene tevredenheid.

Deichman
deichman groep
VanHaren
Van Haren