• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe impuls Viktor & Rolf bij Staff International

Nieuwe impuls Viktor & Rolf bij Staff International

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het merk Viktor & Rolf is sinds 2008 onder de hoede van Staff International (OTB-groep) en verveelvoudigt sindsdien het aantal projecten. Op het programma staan nu een eigen winkel in Parijs en de lancering van een brillen- en zonnebrillencollectie.

De langverwachte

opening van een eigen winkel in Parijs van ontwerpersduo Viktor Horsting en Rolf Snoeren, beter bekend als Viktor & Rolf, moet een van de hoogtepunten worden van de aankomende modeweek van Parijs (24 september tot 2 oktober). Het moet gezegd dat na de eigen winkel in Milaan, geopend in 2005 en gesloten in 2008, die zo was ingericht dat alles ondersteboven leek te staan, de fans met smart op deze nieuwe zaak zaten te wachten. Nadat het Nederlandse merk in 2008 werd overgenomen door Only the Brave (OTB), de Italiaanse holding van Renzo Rossi, zijn er, nu het merk geherstructureerd is, eindelijk weer nieuwe projecten.

Viktor & Rolf winkel in Parijs

Na de comeback op de haute-couturekalender in april 2013 (na een afwezigheid van 13 jaar), luidt de herfst de opening in van een eigen winkel in Parijs. Het adres is prestigieus, Rue Saint-Honoré 370 (in het 1e arrondissement). De winkel zelf heeft een oppervlakte van ongeveer 500 vierkante meter verdeeld over 2 verdiepingen en zal de prêt-à-portercollecties huisvesten, evenals leerwaren, schoenen, accessoires, brillen en parfum voor dames en heren. De inrichting werd toevertrouwd aan Pierre Beucler en Jean-Christophe Poggioli/Agence Architecture & Associés. Dit bureau is gespecialiseerd in luxezaken en modezaken en was ook verantwoordelijk voor de winkels van Yohji Yamamoto en Comme des Garçons in Parijs, evenals voor die van Dior in Tokyo.

Ander Viktor & Rolf-nieuws, voor het voorjaar van 2014, is de lancering van een collectie brillen en zonnebrillen, in samenwerking met Paget (gevestigd in de Jura). Deze groep heeft al de licenties voor Georges Rech en Inès de la Fressange. De collectie die Viktor & Rolf Vision heet en bestemd is voor de Europese markt, zal ongeveer 25 modellen omvatten voor dames en heren (met een winkelprijs tussen de 185 en 240 euro), waaronder de kenmerkende brillen die Viktor Horsting en Rolf Snoeren zelf vaak dragen (zie de foto hierboven). Viktor & Rolf Vision zal tijdens optiekbeurs SILMO in Parijs - van 26 tot 29 september - worden gepresenteerd.

Staff International (OTB-groep) die het merk nu bezit, verwacht goede resultaten. De groep heeft inmiddels een internationaal en divers merkenpakket opgebouwd. Het bedrijf heeft de licenties (ontwerp en ontwikkeling) van zes merken, waaronder Viktor & Rolf, maar ook Maison Martin Margiela (prêt-à-porter, leerwaren, schoenen en accessoires voor heren en dames), MM6 (prêt-à-porter, leerwaren, schoenen en accessoires voor dames), Dsquared2 (prêt-à-porter voor dames en heren) en Just Cavalli (prêt-à-porter, leerwaren, schoenen en accessoires voor dames en heren).

Staff International sloot boekjaar 2012 af met een geconsolideerde omzet van 300 miljoen euro (waarvan 80 procent afkomstig is uit het buitenland) en rekent voor boekjaar 2013 op een toename van minstens 10 procent. De groep heeft 120 winkels over de hele wereld, zowel franchise- als eigen winkels en heeft de opening voorzien van 37 nieuwe winkels in 2013, waaronder die van Viktor & Rolf in Parijs.

Parijs, Celine Vautard
Foto's: Viktor & Rolf door Philip Riches
Couturepresentatie voor A/W 2013

OTB
Staff International
Viktor&Rolf