Nieuwe koers voor Hunkemöller
bezig met laden...
Met de nieuwe koers wil Hunkemöller, opgericht in 1886 en inmiddels onderdeel van Maxeda, zich profileren als merk. De identiteit en de uitstraling van Hunkemöller moeten naar een hoger niveau worden getild. “We zijn meer dan alleen een lingerieretailer,” zegt Adriana Hoppenbrouwer, hoofd marketing bij het lingeriemerk. “Het design van onze collecties hebben wij in eigen huis. Nu zijn we van plan om de uitstraling van het merk te versterken.”
De opdracht voor een nieuwe reclamecampagne gaf Hunkemöller, na een internationale bureaucompetitie aan SSSS & Orchestra. Creative director Bela Stamenkovits is vereerd om het lingeriemerk een fris gezicht te geven. “Hunkemöller heeft de de ambitie om door te groeien van een retail brand naar een high street brand,” laat Stamenkovits weten.
Gevolg van de nieuwe samenwerkingen is dat vaste fotograaf Jan Francis Vleeshouwer afscheid neemt van Hunkemöller. Zes jaar maakte hij foto’s van de lingerie. Deze maand is zijn laatste werk te zien.
De eerste winkel van de kersverse Hunkemöllerformule opent 18 november op de Lijnbaan in Rotterdam. Momenteel heeft het Nederlandse lingeriemerk vierhonderdtachtig winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Spanje, Rusland, Polen, Saoedi-Arabië, Koeweit, Egypte, Aruba, Curaçao, en Sint-Maarten.