Nieuwe naam: Aspesi
bezig met laden...
Bijzondere
Segment Chapter
Signatuur Bij een bezoekje aan een Aspesi-winkel waan je je eerder in een galerie voor hedendaagse kunst dan in een modewinkel. De vormgeving is in handen van Tomato, een gezelschap veelbelovende kunstenaars, musici en ontwerpers. Een groot contrast met de collecties, die eerder minimalistisch en clean zijn. Aspesi staat synoniem aan mooie stoffen die uit alle windstreken worden gehaald, van Ierland tot Japan.
Modefabriek “Het verhaal achter de creatie van het nieuwe veld Chapter beviel mij,” vertelt Serge van Bemmel van Navy Agency. “De inrichting en de andere deelnemende merken passen goed bij mijn agentschap. Navy bestaat sinds februari 2012 en heeft slechts twee seizoenen meegedraaid. In die korte tijd is het gelukt een indrukwekkend klantenbestand op te bouwen. Desondanks is er nog veel werk aan de winkel en dit is voor mij de uitgelezen manier om het nieuwe agentschap onder de aandacht te brengen bij de juiste ondernemers.”
Inspiratie “Voor de collectie putten we onder meer uit legerarchieven die we helemaal naar eigen hand zetten,” vertelt de Amerikaanse co-designer Lawrence Steele. “Materiaal en kleur zijn zeer bepalend: we gebruiken vaak wel dertig stalen. Belangrijk is verder de perfecte, slanke pasvorm en het feit dat er nooit opvallende logo’s worden gebruikt.”
Bestseller “Het ‘Bubble shirt’: een super lichtgewicht donsjasje vervaardigd uit ripstopnylon en ganzendons van hoge kwaliteit. Comfortabel, licht en heel warm. Maar ook het ‘Mini field jack’ van ultrafijn, elastisch nylon. Deze stof komt oorspronkelijk uit Japan, waar we veel onderzoek doen naar materialen en technieken, we zijn één van de eersten die het gebruiken.”
Natasja Admiraal
Dit is een voorpublicatie uit de beurseditie van FashionUnited magazine die verschijnt op 15 januari.