Nieuwe naam: PLDM by Palladium
bezig met laden...
Bijzondere
Segment Industry
Signatuur Het handschrift van PLDM is geïnspireerd op de oorspronkelijke merkwaarden van het Franse schoenenmerk. In 1920 specialiseert Palladium zich in de productie van hoogwaardige vliegtuigbanden uit gevulkaniseerd rubber en canvas. Met het wegvallen van de Europese vliegtuigindustrie wordt in 1947 dezelfde kennis ingezet voor de ontwikkeling van Palladiumschoenen, eveneens gemaakt uit rubber en canvas. “Duurzaamheid en comfort, de eigenschappen van deze materialen, zijn nog altijd de belangrijke pijlers,” vertelt Jurgen Beerens van het agentschap Beerens & Shoes. “Alle modellen van PLDM hebben robuuste rubberzolen met subtiele verwijzingen naar dit verleden. De leersoorten, die worden gebruikt hebben een vintage uitstraling. Dit geeft een authentieke look en feel. Evergreens keren elk seizoen terug.”
Modefabriek “De herlancering van PLDM by Palladium op de Nederlandse markt is sinds twee seizoenen een feit en de reacties zijn veelbelovend. Op dit moment hebben wij in Nederland 92 verkooppunten en dit aantal willen we gestaag verhogen. We zijn niet op zoek naar kortstondige, snelle uitbreiding van onze distributie, maar nemen deel aan de Modefabriek om nieuwe retailpartners te vinden die het merk begrijpen. Zo willen we de merkbekendheid onder onze doelgroep vergroten. Winkeliers die kiezen voor PLDM ondersteunen wij middels partnercontracten, waarbij fabrikant en winkelier samen kansen en risico's delen.”
Inspiratie “PLDM by Palladium heeft een rijke traditie die wordt gecombineerd met modische invloeden van dit moment. Denk aan bikerboots, studs, bijzondere band- en gespverwerkingen en ingebouwde sleehakken.”
Bestseller “We hebben een sterke groep bikerlaarzen, voorzien van de ‘winter 47’ zool, die op dit moment een revival doormaakt. Deze lijn wordt voor herfst/winter 2013-14 behoorlijk uitgebreid en we verwachten dat dit opnieuw een absolute bestseller gaat worden.”
Natasja Admiraal
Dit is een voorpublicatie uit de beurseditie van FashionUnited magazine die verschijnt op 15 januari.