• Home
  • V1
  • Leads
  • Nieuwe naam: Ydence

Nieuwe naam: Ydence

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De 33e editie van de Modefabriek staat voor de deur met onder de deelnemers veel nieuwe namen. Welke mag je niet missen? FashionUnited selecteerde een aantal bijzondere nieuwkomers in verschillende segmenten. Deel 2: Ydence.

Bijzondere

nieuwkomer Geïnspireerd door de look van high-end labels oogt Ydence op het eerste gezicht als een duur en exclusief merk. Het tegendeel is echter waar, de kleding is heel betaalbaar. “Ydence zit kort op de markt, wat inhoudt dat we onze seizoenen twee tot drie maanden van tevoren schrijven in plaatst van zes maanden,” vertelt Leon Heppner, eigenaar van Fashion Instinct. “Op deze manier kunnen we goed inspelen op de vraag van de consument en de modetrends, maar weet ook de winkelier beter waar hij behoefte aan heeft. Veel retailers hebben bovendien een steeds groter open to buy budget voor in het seizoen zelf.”

Segment Appearance

Signatuur “De signatuur van Ydence is op en top vrouwelijk. Sierlijk, maar toch gekleed,” aldus Heppner. “Het is een mooie basisplus collectie, maar daarmee doe ik Ydence eigenlijk tekort. Wat ik bedoel is dat Ydence voor iedere vrouw de basis in haar kledingkast zou moeten kunnen zijn. Mooie artikelen die op allerlei manieren met elkaar of met andere merken te combineren zijn.”

Modefabriek “We hebben grootse plannen, want de huidige marktsituatie biedt voor Ydence een heleboel kansen. ‘Veel voor weinig’ is in feite een heel Nederlands principe wat in deze tijd natuurlijk zeer welkom is. We hopen door deelname aan de Modefabriek meer naamsbekendheid te krijgen en aan winkeliers te laten zien wat wij te bieden hebben. Mooie producten met lage prijzen, een snelle levering en een nauwe samenwerking tussen winkelier en leverancier: dat heeft in onze ogen de toekomst.”

Inspiratie “We willen met Ydence graag het antwoord zijn op de zogenaamde ‘haalhandel’ uit Parijs en Bologna - alle merkloze kleding die winkeliers daar rechtstreeks vandaan halen en tegenwoordig steeds meer opduikt in goede winkels. Nu hoeft dat niet meer, wij zitten namelijk een stuk dichterbij! Tijdens de Modefabriek presenteren we de winter- en partycollectie voor 2012, geïnspireerd op alle prachtige herfsttinten.”

Bestseller “Onze collectie bestaat doorgaans uit vijftien verschillende items in minimaal drie kleuren. Omdat we kort op de markt zitten zouden dit eigenlijk allemaal bestsellers moeten zijn. Maar onze favoriete items zijn onder andere een mouwloos gilet in glanzend bordeauxrood en een nude-kleurige blouse met contrasterende witte kraag en manchetten.”

Natasja Admiraal

Dit is een voorpublicatie uit de beurseditie van FashionUnited Magazine die verschijnt op 17 juli.

fashionunited vakblad
Modefabriek
ydence