Nieuwe prijzen tijdens uitreiking Mbdfa
bezig met laden...
De Dutch Fashion Media Award wordt uitgereikt aan een ontwerper die zich volgens de toonaangevende modebladen het afgelopen jaar duidelijk onderscheiden heeft. Deze Award wordt mogelijk gemaakt door Club Brillant, een samenwerkingsverband van brillenwinkels. De winnaar mag met ondersteuning van een eyeweardesigner zijn eigen brillencollectie ontwikkelen. Ook krijgt de winnaar een bedrag van 5.000 euro, te besteden aan de ontwikkeling van zijn of haar eigen label.
Inmiddels is ook bekend welke juryleden de beslissing nemen over het toekennen van de prijzen. Christine Ellis (Christine Ellis Associates, Milaan), Terron Schaefer (Group Senior Vice president Creative and Marketing Saks Fifth Avenue, NY), Franck Jacquard (Headhunter at Sterling Executive Search, Parijs), Paul Helbers (Head menswear design Louis Vuitton, Parijs), Andreina Longhi (Director Attila & co, Integrated Communication Agency, Milaan) en Beppe Angiolini (Director Camera Italia dei Buyer della Moda, Milaan).
De uitreiking van de Awards vindt plaats op vrijdag 7 november. Genomineerd zijn de ontwerpers Jeroen van Tuyl, Mada van Gaans, Francisco van Benthum, Percy Irausquin, Joline Jolink, G+N en Monique van Heist. De hoofdprijs bestaat uit een bedrag van 25.000 euro dat is bedoeld om stappen te maken in de internationale modewereld.
De winnaar van de Mercedes-Benz Dutch Fashion Award 2007, het ontwerpersduo Klavers van Engelen, showt als onderdeel van het programma zijn nieuwste creaties.
Foto: Mercedes Benz is sponsor van de Award.