Nieuwe uitstraling en nieuw label State of Art
bezig met laden...
Met de nieuwe, kleine collectie van State of Art, State Yellow, wil State of Art de jongere doelgroep gaan bedienen. Waar State of Art zich richt op de 35-plusser, is State Yellow er voor de twintig- tot dertigjarige. Van Engeland: “Het krijgt een andere fit. Smaller en meer getailleerd.”
Het label State of Art (sinds 1987) is bekend om zijn casual mannenmode. Het merk werd bekend met poloshirts, truien, sweatshirts en overhemden, maar is inmiddels uitgegroeid tot een complete lifestyle collectie. Daarnaast werkt State of Art met een speciale Racing Collection die in een limited oplage wordt uitgebracht. Het merk is te koop bij meer dan duizend dealers in Noord-Europa. In Nederland en België zijn 24 State of Art one-brand-winkels en ongeveer vijftig shop-in-shops. Voorlopig zal het label zich blijven richten op winkelopeningen in deze twee landen. In maart 2010 opent State of Art zoals gezegd zijn 25e winkel in de Brugstraat in Groningen.
Beeld: State of Art A/W 2009