Nike motiveert hardlopers met social running game

“Willen jullie proberen om mij achterwaarts rennend in te halen?” vraagt een atletische jongen die van top-tot-teen gekleed is in Nike aan een stel dat aan het joggen is in het Amsterdamse Vondelpark. Als de twee elkaar aarzelend aankijken,

voegt hij er snel aan toe: “Je kunt er hele leuke Nike-prijzen mee winnen.” Even later staat het duo met een kaartje in hun handen, waarop staat dat ze een van de vijf Nike+ challenges hebben gehaald.

De rest vaNike motiveert hardlopers met social running gamen de week kan het stel ’s avonds in het Vondelpark proberen om ook de andere vier opdrachten te behalen, bijvoorbeeld door te raden hoeveel kilometer ze per uur rennen en door een minuut lang met een professionele hardloper mee te rennen. Vanaf 28 juli kunnen de joggers die alle vijf de opdrachten hebben volbracht hun prijs – die Nike tot die tijd geheim wil houden – ophalen in het Vondelpark paviljoen.

Het spel maakt onderdeel uit van de campagne ‘Game on, world’, waarmee Nike hardlopers wil uitdagen en motiveren bij het rennen. “We willen hardlopen leuker maken voor iedereen,” aldus Joep Tigchelaar, brand manager Nike Running. Daarom heeft het sportmerk ook de Nike+ Running app gelanceerd, die routes uitstippelt voor joggers, hen informatie geeft over hoeveel kilometer ze hebben gelopen en hoeveel calorieën ze hebben verband en waarmee renners cheers kunnen uitdelen aan vrienden die een doel hebben bereikt.

Ook heeft het sportmerk de route #RunMokum uitgestippeld van 21 kilometer door Amsterdam, waarmee zij hardlopers uitgedaagt om zoveel mogelijk checkpoints in de vorm van billboards, steigerdoeken en abri's aan te doen en daar foto’s en statusupdates over de plaatsen op Facebook, Twitter en Foursquare. De twintig renners die het vaaktst hebben ingecheckt op de bepaalde punten, gaat Nike belonen met een levensgrote foto op een van de checkpoints.

Door een spelelement te verbinden aan hardlopen, heeft Nike online een actieve hardloopcommunity aan zich weten te binden. De Facebookpagina Nike Running Nederland nadert de 25.000 fans die actief reageren op posts van het merk en wereldwijd dingen 540 joggers mee aan de hardloopwedstrijd door hun loopafstanden in te voeren op de website van Nike. Vrijdag gaat tevens de expositie ‘Romance of Running’ van start, waarvoor fervent hardlopers Arie Boomsma, Saar Koningsberger, Pepijn Lanen, dj The Flexican en mc Melodee geportretteerd zijn door zes kunstenaars. De expositie is gratis te bezoeken en hardlopers kunnen er tegelijkertijd nieuwe Nike hardloopschoenen passen en zich inschrijven voor gratis workshops en trainingen.

Het uiteindelijke doel van het spel, #RunMokum en de tentoonstelling is mensen bewust maken van Nike en hen motiveren om de Nike+ Running app te downloaden. “We willen zoveel mogelijk mensen aan het hardlopen krijgen met Nike+,” aldus Tigchelaar.

'Romance of Running' is van 27 juli tot 24 augustus te zien in het Vondelpark Paviljoen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN