• Home
  • V1
  • Leads
  • No Excess wil groter worden in Duitsland

No Excess wil groter worden in Duitsland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Met een groter salesteam, nieuwe agenten, meer showrooms en een nieuwe hoofdzetel in Düsseldorf, wil No Excess groeien in Duitsland. Momenteel heeft het Nederlandse jeansmerk voor heren zo’n 250 verkooppunten in Duitsland. Steven Pors, salesmanager

voor de Duitse markt, hoopt voor het komende jaar op honderd nieuwe verkooppunten. Binnen drie jaar moet de omzet zijn verdubbeld.

Hoewel No Excess al vanaf de start van het label in Duitsland verkocht wordt, is de tijd volgens salesmanager Steven Pors rijp om meer aandacht aan de markt te besteden. “Duitsland boekt een goede economische groei,” verklaart hij. Het merk ging daarom

in zee met agenturen in de gebieden Hamburg-Holstein-Niedersachsen- Bremen en Rheinland-Pfatz -Sauerland-Hessen, waardoor No Excess nu in elke regio in Duitsland vertegenwoordigd is. Ook werd het eigen verkoopteam uitgebreid en verhuisde het Duitse hoofdkantoor van Neuss naar Düsseldorf. Pors: “Het confectiecentrum in Neuss loopt leeg. En we hebben de laatste jaren gemerkt dat Düsseldorf een steeds belangrijkere stad wordt voor de modebranche.”

De belangrijkste investering in de Duitse markt volgens Pors: vier nieuwe showrooms bij agentschappen. “We wilden de showroom niet meer delen met andere merken. Als retailers ons op een beurs zien, ervaren ze een speciale sfeer. We willen dat winkeliers die uitstraling ook zien als ze de collectie gaan inkopen in een showroom. Het is niet goed als ze op het koopmoment een totaal ander gevoel krijgen bij het merk.”

Vier nieuwe showrooms voor No Excess

Pors’ doel in Duitsland is een omzetverdubbeling binnen drie jaar en, het komende jaar, honderd nieuwe verkooppunten. Hij verwacht op de Berlijnse beurs Panorama flink wat afspraken met retailers te kunnen maken.

Duitse retailers zijn volgens de salesmanager modemerken gewend waarbij ze een maandelijkse inkoopverplichting hebben. “Wij zijn flexibeler,” zegt hij. “Bovendien hebben winkeliers bij No Excess een vrije keuze qua kleuren en maatseries.” Toch kopen Duitse winkeliers dikwijls een totaalpakket in. Nederlandse retailers kiezen vaker losse items. Nog een verschil: “Duitse detaillisten verlangen meer ondersteuning in de winkel, zoals meubilair en promotiemateriaal.”

No Excess werkte afgelopen drie jaar aan nieuwe koers

No Excess heeft de afgelopen drie jaar aan een transformatie gewerkt. Het merk is nu hoger in de markt gepositioneerd – van het laag-middensegment naar het middensegment. Het herenmodelabel wil het instapmerk zijn bij winkels als de Rode Winkel en Roetgerink Mode & Schoenen. Het klantenbestand werd daarom aangepast.

De jongerenlijn Next Generation, die in 2010 werd gelanceerd, is een jaar geleden gestopt. Volgens Pors maakte het label een valse start door de katoenprijs die ineens de pan uit rees. Vooral de doorverkoop in de winkels leed hier onder. No Excess besloot daarom de reguliere herencollecties ook te produceren in de maat XS. Pors: “Zo kunnen tieners bij ons terecht. Tegelijk spelen we in op markten als Japan en Italië, waar maten als S en XS goed verkopen.”

next generation
No Excess