• Home
  • V1
  • Leads
  • Nos nieuwe stap in herpositionering Garcia

Nos nieuwe stap in herpositionering Garcia

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Met de presentatie van een nieuwe collectie Never out of Stock (Nos)-jeans, zet Garcia een nieuwe stap in de herpositionering die het bedrijf anderhalf jaar geleden heeft ingezet. Met succes, vertelt marketingmanager Wieteke van Zanten: "We zijn steeds verder aan het uibreiden."

Sommige broeken uit de Nos-collectie van Garcia jeans gingen al een aantal jaar mee. Zo nu en dan viel er een model af, of werd er een ontwerp aan toegevoegd, maar nu is de hele collectie opnieuw opgezet. Voor dames zijn er achttien nieuwe modellen, verdeeld in zes groepen. Heren hebben de keus uit vijftien ontwerpen, verdeeld over drie groepen.

"De nieuwe styling sluit beter aan bij wat we als merk willen uitstralen. De ontwerpen zijn jonger en meer trendy," legt Van Zanten uit. In 2007 werd een begin gemaakt het merk op die manier te positioneren. Om te beginnen werd het collectieritme opgevoerd, van vier per jaar naar zes per jaar. De collecties worden verspreid over twaalf maanden uitgeleverd. Vorig jaar werden er een nieuwe marketingcampagne, een nieuwe website en een nieuw winkelconcept aan toegevoegd. Ook gingen er in Nederland vijf conceptstores open en in België twee.

Het meeste resultaat had de nieuwe strategie echter in Duitsland. Daar is de afzetmarkt sinds het begin van de herpositionering met 35 procent gegroeid, vooral dankzij het succes van de kinderlijn en het openen van shop-in-shops in onder meer het warenhuis Kaufhof.

Dankzij de inspanningen van een exportmanager betrad Garcia ook de Oost Europese markt. In Roemenië en Bulgarije openden franchisestores en in Polen zijn er verschillende verkooppunten voor het merk gevonden. "We willen in 2009 blijven uitbreiden," zegt Van Zanten. "Duitsland blijt daarbij voorlopig het belangrijkeste speerpunt."

Garcia is ontwikkeld door het Nederlandse Eurobrooks, groothandel en producent van jeans en vrijetijdskleding. Het bedrijf werd opgericht in 1977. Het jeanslabel Garcia kwam in de jaren tachtig op de markt.

eurobrooks
GARCIA
JOG Group