Nos nieuwe stap in herpositionering Garcia
bezig met laden...
Sommige broeken uit de Nos-collectie van Garcia jeans gingen al een aantal jaar mee. Zo nu en dan viel er een model af, of werd er een ontwerp aan toegevoegd, maar nu is de hele collectie opnieuw opgezet. Voor dames zijn er achttien nieuwe modellen, verdeeld in zes groepen. Heren hebben de keus uit vijftien ontwerpen, verdeeld over drie groepen.
Het meeste resultaat had de nieuwe strategie echter in Duitsland. Daar is de afzetmarkt sinds het begin van de herpositionering met 35 procent gegroeid, vooral dankzij het succes van de kinderlijn en het openen van shop-in-shops in onder meer het warenhuis Kaufhof.
Dankzij de inspanningen van een exportmanager betrad Garcia ook de Oost Europese markt. In Roemenië en Bulgarije openden franchisestores en in Polen zijn er verschillende verkooppunten voor het merk gevonden. "We willen in 2009 blijven uitbreiden," zegt Van Zanten. "Duitsland blijt daarbij voorlopig het belangrijkeste speerpunt."
Garcia is ontwikkeld door het Nederlandse Eurobrooks, groothandel en producent van jeans en vrijetijdskleding. Het bedrijf werd opgericht in 1977. Het jeanslabel Garcia kwam in de jaren tachtig op de markt.