Not Your Daughter's Jeans vernieuwt en wordt NYDJ
bezig met laden...
Vanaf
Teneinde die jongere vrouwen aan te spreken is de collectie uitgebreid met meer verschillende wassingen en modellen. Zo brengt NYDJ deze zomer voor het eerst broeken in felle kleuren (hardroze, felblauw, rood) en prints op de markt. Ook de prijsrange is vergroot, winkelverkoopprijzen lopen nu van 99,95 tot 169,95.
NYDJ werd in 2004 opgericht in Los Angeles en opereert sinds 2008 op de Europese markt. In 2009 werd het Europese hoofdkantoor in Amsterdam gevestigd. Het merk heeft agenten in heel Europa en is hier inmiddels bij meer dan 2500 verkooppunten verkrijgbaar, waaronder bijna alle grote warenhuisketens zoals KaDeWe, De Bijenkorf, House of Fraser, Selfridges en Peek & Cloppenburg in Duitsland en Oostenrijk.
Over 2010 werd een groeipercentage gemeld van 300 procent ten opzichte van 2009. Exacte omzetcijfers meldt het bedrijf niet. Ook dit jaar is flinke groei geboekt. "Nederland, het Verenigd Koningrijk en Duitsland zijn nu onze belangrijkste markten in Europa," zegt Van Kruisselberge. "Duitsland is in een jaar tijd zelfs de grootste geworden."
Hoofdreden voor de snelle groei is volgens de CEO Europa enerzijds de pasvorm en anderzijds het NOS (Never Out of Stock) systeem dat het merk hanteert. "Aan is verkocht," zegt Van Kruisselberge, waarmee hij bedoelt dat als een klant een NYDJ-jeans past, de kans groot is dat zij die broek zal kopen. "Dankzij het NOS-systeem lopen retailers bij ons geen voorraadrisico's. Wat goed verkoopt, wordt direct aangevuld. Dat maakt ons merk in crisistijden zoals deze, extra aantrekkelijk."