• Home
  • V1
  • Leads
  • Odd Molly komt met mannenlijn

Odd Molly komt met mannenlijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Zweedse vrouwenmodelabel Odd Molly brengt volgend jaar een mannenlijn op de markt. De stap is een gevolg van de groeiende vraag naar masculine, casual mode met een sterk imago. “Met zeven jaar ervaring binnen de vrouwenmode, zijn we er nu klaar voor om ook het

mannenmodesegment te gaan ontdekken," zegt Christina Tillman, President van Odd Molly in een persbericht. De eerste mannencollectie van Odd Molly wordt in het najaar van 2010 verwacht.

Odd Molly werd in 2002 in Stockholm opgericht. Het vrolijke merk wordt inmiddels in veertig landen verkocht bij ruim 1550 retailers en één eigen flagshipstore. Odd Molly is het afgelopen jaar nieuwe licentiesamenwerkingen aangegaan voor brillen en cosmetica. Volgens Tillman beschikt de organisatie over een "ervaren, competente en goed georganiseerde zakelijke structuur" en internationale agenten die het bedrijf in staat stellen om op een efficiente manier wereldwijd aanwezig te zijn. De omzet in 2008 lag op 268 miljoen kroon (25 miljoen euro), met een winst van 68 miljoen kroon (6,3 miljoen euro).

Gedurende de eerste fase van deze nieuwe stap zal Odd Molly een kleine herencollectie onder eigen merknaam lanceren. Deze zal via een selecte groep bestaande agenturen worden verkocht. Het bedrijf laat weten daarnaast nieuwe partners met ervaring binnen het mannenmodesegment te zullen overwegen.


Odd Molly