• Home
  • V1
  • Leads
  • Oger lanceert nieuwe lijn

Oger lanceert nieuwe lijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Oger brengt een nieuw eigen pakkenmerk op de markt: The Red. Dit nieuwe label is het nieuwe instapmerk van het bedrijf en richt zich op jonge mannen die aan het begin van hun carriere staan. Met de nieuwe lijn hoopt het merk jonge klanten aan

zich te binden.

De prijs ligt beduidend lager dan het gemiddelde pak bij Oger; van 298 euro voor een pak in standaarduitvoering en een maatwerkprogramma dat begint bij 498 euro. “De tijden zijn veranderd,” zo motiveert Sander Lusink de uitbreiding van het assortiment. “Vroeger, toen we begonnen met onze lijn Dress 4 Succes, konden we het op de markt brengen voor 750 gulden. Inmiddels is de prijs 648 euro, omdat we geen concessies hebben willen doen aan de kwaliteit. Voor de jonge instappers blijkt dat in deze tijd te duur te zijn.”

The Red Suit kon goedkoper dankzij nieuwe producenten in Portugal en Duitsland. Het merk is bedoeld voor mannen die zich durven te onderscheiden en dat ook leuk vinden, zo claimt Oger. De pakken worden binnen vier tot zes weken helemaal op maat gemaakt, waarbij klanten kunnen kiezen uit verschillende stoffen, voeringen, kraagvilten, stiksels, knopen, zakken en modellen. Met The Red hoopt Oger een sympathieker imago te bewerkstelligen. Lusink: “Vaak werd over ons gesproken als ‘van die dure pakken’, maar we hebben een heel uitgebreide range. Met The Red heeft niemand meer een excuus om geen pak bij ons te kopen.”

Het is de bedoeling dat klanten van The Red later in hun carrière ‘doorgroeien’ binnen het bedrijf naar steeds duurdere en verfijndere pakken. The Red Suit wordt vrijdag officieel gepresenteerd en is te koop bij alle Nederlandse vestigingen.

OGER