• Home
  • V1
  • Leads
  • Oilily krijgt weer vorm

Oilily krijgt weer vorm

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De eerste collectie van het nieuwe -of hernieuwde- Oilily wordt in januari 2009 gepresenteerd op de vakbeurs. De eerste collectie, bestemd voor fall/winter 2010, bestaat uit een kindercollectie onder de naam Oilily Childrens Classics voor kinderen tot en met twaalf jaar en een Oilily

Newborn Collection voor baby’s. Intussen werkt de familie Olsthoorn aan de terugkeer van het merk op de Nederlandse markt.

Het ontwerp van de kindercollectie is in handen van Brechtje Olsthoorn, dochter van de oprichters van Oilily en eigenaar van het kindermodemerk Room Seven. Room Seven is inmiddels een gewild merk dat beschikt over distributiekanalen in meer dan dertig landen. Dat maakt Brechtje Olsthoorn de uitgelezen persoon om het merk Oilily -dat door de familie werd teruggekocht nadat het bedrijf begin dit jaar, net in handen van nieuwe eigenaars, failliet ging- terug te brengen op het juiste pad. Ter ondersteuning vervult het oprichtersechtpaar Olsthoorn achter de schermen een adviserende rol als commissaris van het merk. Verder is voor het ontwerpen van de nieuwe damescollectie van Oilily ontwerpster Wilma de Groot in de arm genomen. Wanneer de eerste collectie van haar hand op de markt komt, is nog niet zeker. “Eerst moet het helemaal goed zijn,” zegt Geert Olsthoorn, verantwoordelijk voor de zakelijke leiding van het bedrijf. Naar een dessinontwerpster wordt nog gezocht en ook voor het opzetten van de jeanscollectie is het team nog niet compleet.

Voorlopig opereert het merk vanuit een pand aan de Egelskoog in Alkmaar. “De nadruk van Oilily ligt op design en marketing & sales. Net als in de hoogtijdagen van het merk,” vertelt Geert Olsthoorn. “Wij willen de consument opnieuw verrassen.” Oilily bestaat nu uit twee afdelingen. Het creative department is verantwoordelijk voor het design van de verschillende Oilily collecties en waarborgt de kwaliteit van de verschillende productcategorieën. De marketing & sales department is de drijvende kracht achter de productinnovaties en alle merkcommunicatie, zodat Oilily zichzelf opnieuw blijft uitvinden en toch onmiskenbaar Oilily blijft. De overige processen die noodzakelijk zijn om het bedrijf draaiende te houden worden uitbesteed.

Wat gewoon doorgaat, is de verkoop van tassen, cosmetica en schoolspullen. Dankzij het feit dat de licentie daarvan lag bij het bedrijf Colorful Licenses, was dit gedeelte van het merk was niet betrokken bij het faillissement van Oilily. De productlijn van dit jaar bestaat nu eens niet uit artikelen in felle kleuren. Het zijn dit jaar zachte kleuren als lichtroze en -groen die de boventoon voeren.

Voor Brechtje Olsthoorn en Room Seven klik hier

colorful licenses
Oilily
Room Seven