Oilily krijgt weer vorm
bezig met laden...
Het ontwerp van de kindercollectie is in handen van Brechtje Olsthoorn, dochter van de oprichters van Oilily en eigenaar van het kindermodemerk Room Seven. Room Seven is inmiddels een gewild merk dat beschikt over distributiekanalen in meer dan dertig landen. Dat maakt Brechtje Olsthoorn de uitgelezen persoon om het merk Oilily -dat door de familie werd teruggekocht nadat het bedrijf begin dit jaar, net in handen van nieuwe eigenaars, failliet ging- terug te brengen op het juiste pad. Ter ondersteuning vervult het oprichtersechtpaar Olsthoorn achter de schermen een adviserende rol als commissaris van het merk. Verder is voor het ontwerpen van de nieuwe damescollectie van Oilily ontwerpster Wilma de Groot in de arm genomen. Wanneer de eerste collectie van haar hand op de markt komt, is nog niet zeker. “Eerst moet het helemaal goed zijn,” zegt Geert Olsthoorn, verantwoordelijk voor de zakelijke leiding van het bedrijf. Naar een dessinontwerpster wordt nog gezocht en ook voor het opzetten van de jeanscollectie is het team nog niet compleet.
Wat gewoon doorgaat, is de verkoop van tassen, cosmetica en schoolspullen. Dankzij het feit dat de licentie daarvan lag bij het bedrijf Colorful Licenses, was dit gedeelte van het merk was niet betrokken bij het faillissement van Oilily. De productlijn van dit jaar bestaat nu eens niet uit artikelen in felle kleuren. Het zijn dit jaar zachte kleuren als lichtroze en -groen die de boventoon voeren.
Voor Brechtje Olsthoorn en Room Seven klik hier