Olivier Strelli in surseance
bezig met laden...
Opric
Evercapital wilde uitbreiden. In Frankrijk werden twintig nieuwe winkels geopend. Daarvan blijven er nu waarschijnlijk maar vier open. In de Belgische media wordt tevens melding gemaakt van een stijlbreuk die is ingetreden sinds ontwerpster Nathalie Valentini aan het creatieve roer van het merk staat. Het gevolg: een groot aantal multi-brand retailers koopt het merk niet meer in.
Volgens Trends is de omzet van het modehuis de afgelopen jaren fors gedaald: van 14 miljoen euro in 2007, naar 11,7 miljoen in 2009 naar 5 miljoen in de eerste helft van 2010. In 2008 werd een verlies geboekt van 71.000 euro, vorig jaar liep dat op tot 1,9 miljoen.
Productiedirecteur Olivier Israël laat weten zeker te zijn dat Olivier Strelli er weer bovenop komt. "We houden alleen de winstgevende boetieks in portefeuille," zegt hij. Er werken 59 mensen voor het bedrijf dat in België negentien boetieks telt, veertien in eigen beheer en vijf in franchise.