• Home
  • V1
  • Leads
  • Omoda wil groeien met nieuw distributiecentrum

Omoda wil groeien met nieuw distributiecentrum

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De Zeeuwse broers Willem en Lourus Verton richtten tien jaar geleden schoenenwinkel Omoda op, anno nu heeft het schoenenduo dertien eigen winkels en een online shop die dagelijks 35.000 bezoekers trekt. Om de groei bij te kunnen benen

hebben de eigenaren onlangs de eerste paal geslagen voor een nieuw distributie- en servicecentrum in Zierikzee. FashionUnited sprak de broers over de uitbreiding, hoe online en offline elkaar kunnen versterken en over het geheim achter hun succes.

Middenin
de crisis gaat het zo goed met Omoda dat jullie een nieuw dc bouwen om aan de vraag te kunnen voldoen. Hoe voelt dat?

“Spannend! Maar we hebben er veel zin in. De plannen voor een nieuw distributiecentrum liggen er al jaren, dus we zijn blij dat het van start is gegaan. Het pand waar we momenteel verblijven is te klein geworden. Iedereen ziet er dan ook echt naar uit dat de verhuizing kan beginnen.”

Omoda is zowel fysiek als online goed vertegenwoordigd. Waar zien jullie meer groeipotentie in?
“In beide. We geloven dat fysiek en online elkaar versterkt. We hebben een overkoepelende klantenservice waardoor online en offline echt met elkaar samenwerken. Als een klant in de winkel een schoen ziet die niet meer op voorraad is in de juiste maat, dan kunnen de medewerksters deze bestellen en wordt de bestelling door het personeel van de online shop opgestuurd, waardoor de klant deze toch binnen twee dagen in huis heeft. Ook zien we een sterkere groei in de winkels sinds de start van onze online shop.

Op dit moment is onze voorraad verdeeld over zeven magazijnen vandaar dat er weinig ruimte is voor investeringen. Zodra ons nieuwe distributiecentrum eind dit jaar open is wordt alles vanuit één magazijn gecentreerd waardoor wij nog betere service kunnen leveren. En dan is er dus weer volop groeiruimte.”

Omoda moet binnenkort ook in het buitenland live gaan. Hoe ver zijn jullie met deze plannen?
“Momenteel zijn we bezig met het restylen van onze website, zodra dit klaar is willen we graag omoda.com openen. Hier willen we klanten uit vrijwel alle landen in Europa de mogelijkheid bieden om online te kopen bij Omoda.”

Steeds meer retailers lanceren een webshop en de afgelopen jaren zijn online giganten als Zalando en Spartoo opgericht. Merken jullie dat de concurrentie toeneemt?
“Ja, de concurrentie neemt toe, maar wij zien onszelf als een sterke speler in de markt. We bieden een assortiment met goede merken en bieden een uitstekende service. Hierdoor komen klanten bij ons terug. Wij zijn momenteel ook bezig om Omoda als merk nog beter in de markt te zetten. Zo hebben wij momenteel een radiocampagne lopen, zetten wij abri’s in op stations en in steden en binnenkort komt er een volledig vernieuwde website.”

Wat is het geheim achter jullie succes?
“Blijven zoeken naar vernieuwing en meegaan met de markt. Als je stil blijft staan ga je niet vooruit, dus wij blijven investeren in nieuwe filialen en in onze online shop. Bovendien zoeken wij ook naar een persoonlijke klantenbenadering waardoor een klant zich echt verbonden voelt met Omoda. Ook hebben wij de afgelopen twee jaar de Thuiswinkelawards in de categorie schoenen gewonnen, en dit is niet voor niets. Klanten geven ons deze waardering en daar zijn we ze dan ook heel dankbaar voor.”

Foto's: Omoda

Stephanie Broek
Omoda