Omzet C&A groeit in Europa, maar daalt in Nederland
bezig met laden...
De o
O
Voor het nieuwe winkelconcept gaat C&A onder meer de gevel en etalages onder handen nemen. De deuren worden vervangen door glazen schuifdeuren en boven de brede etalages worden grote verlichte displays geplaatst. De deelcollecties zullen in het nieuwe winkelconcept ingedeeld worden op verschillende stijlwerelden met een bijpassend kleurenpallet. Daarnaast komen er op elke verdieping zogeheten Fashion Plaza’s, waar paspoppen zijn aangekleed volgens de laatste trends en acties. Het interieur van de nieuwe C&A-winkels krijgt dankzij sfeerverlichting en klassieke banken en stoelen een luxere uitstraling.
Ook op het gebied van duurzaamheid werkt C&A aan zijn imago. Onlangs maakte de retailer bekend het doel voor zichzelf te hebben gesteld dat in 2020 alle katoenen kleding duurzaam geproduceerd moet zijn. De modeketen kondigde in 2010 al aan meer aandacht te willen voor de biokatoenindustrie. Dat jaar verkocht de retailer 26 miljoen bio-kledingstukken.
C&A werd in 1841 opgericht door Clemens en Augustus Brenninkmeijer. Op dit moment heeft het bedrijf 1537 winkels in 20 Europese landen, waarvan 128 in Nederland. Daarnaast heeft de retailer een webshop voor Nederland, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Polen. In totaal heeft C&A 32.000 mensen in dienst.