Omzet IC Companys daalt in eerste helft boekjaar
bezig met laden...
De geconsolideerde omzet van de voortgezette activiteiten van IC Companys bedroeg in de eerste helft van het boekjaar 2013-2014 1,8 miljard Deense kroon (241,2 miljoen euro).
IC Companys rapport operationele winst van 25 miljoen euro
Zoals het Deense bedrijf al had verwacht, viel vooral de omzet uit het segment mid market contemporary tegen. De omzet in dit segment - met de merken InWear, Matinique, Part Two and Soaked in Luxury - daalde met 16 procent van 472 miljoen Deense kroon (63,3 miljoen euro) naar 395 miljoen Deense kroon (52,9 miljoen euro). De teruggang in inkomsten is voor het grootste deel toe te schrijven aan lagere verkopen aan groothandelklanten. Ook de sluiting van een aantal monobrandstores speelde mee. Het bedrijfsresultaat steeg met 11 miljoen Deense kroon (1,5 miljoen euro) naar 21 miljoen Deense kroon (2,8 miljoen euro), voornamelijk door kostenbesparende maatregelen.
Opbrengsten uit het premium outdoor segment - het merk Peak Performance - bedroegen net als in het voorgaande boekjaar 565 miljoen Deense kroon (75,7 miljoen euro) in de eerste zes maanden van het jaar. Het premium contemporary segement boekte betere resultaten. De merken Tiger of Sweden en By Malene Birger rapporteerden in de eerste helft van het boekjaar een omzetgroei van 12 procent. De labels deden het vooral goed bij groothandelsklanten van IC Companys. Ook zorgde de accessoirelijn van Tiger of Sweden voor een stijging van de inkomsten.
Het concern verwacht dat de huidige trend - meer omzet in het segment premium contemporary en minder inkomsten in het segment mid market contemporary - zal doorzetten in de tweede helft van het boekjaar. IC Companys verwacht dat het geconsolideerde bedrijfsresultaat over het boekjaar 2013-2014 zal uitkomen tussen de 210 en 240 miljoen Deense kroon (tussen de 28,1 en 32,2 miljoen euro).
Een jaar geleden kondigde IC Companys een nieuwe strategie aan. Ten einde de stagnerende omzetresultaten te verbeteren werden de slechtpresterende merken Jackpot en Cottonfield verkocht aan de Deense supermarktketen Coop. Ook besloot het modeconcern meer te focussen op premium modelabels.
Foto's: Inwear