• Home
  • V1
  • Leads
  • Omzet LVMH groeit 15 procent

Omzet LVMH groeit 15 procent

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Luxeconcern Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) kijkt met een tevreden gevoel terug naar de eerste negen maanden van 2011. Het modebedrijf achter merken als Louis Vuitton, Dior en Givenchy, rapporteerde een omzet van 16,3 miljard euro.

15 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook het derde kwartaal werd afgesloten met een omzetgroei van 15 procent.

LVMH

laat weten in alle markten waar het bedrijf actief is, positieve resultaten te hebben behaald. Vooral in de Verenigde Staten, Europa en Azië bleef het bedrijf groeien. Hoeveel winst er tot nu toe werd behaald, heeft het modeconcern nog niet bekend gemaakt.

Horloges en juwelen scoorden het beste binnen het Franse luxeconcern. LVMH rapporteerde in de eerste negen maanden, in de Watches & Jewellery-divisie een omzet van 1,2 miljard euro; dat is een autonome groei van 26 procent ten opzichte van de eerste negen maanden van 2010. Parfum en cosmetica behaalden met een autonome omzetgroei van 10 procent, de minste groei van alle activiteiten van LVMH. Toch kwam de omzet in deze bedrijfstak uit op 2,3 miljard euro.

Ook Fashion & Leather Goods deed het niet slecht. De verkoop van mode en lederwaren steeg met 15 procent en leverde het modeconcern LVMH 6,2 miljard euro op in de eerste drie kwartalen van 2011. In 2010 was dat 5,5 miljard euro.

Vooral de tassen van Louis Vuitton scoorden goed, laat LVMH weten in een persbericht. Volgens het luxeconcern bevestigt het merk hiermee haar leiderschap in de mode- en tassenwereld. De opening van een Louis Vuitton winkel, volgens het Maison-concept, in Singapore – een winkel op 50 meter van de wal, enkel te bereiken via een onderwatertunnel – vormt volgens LVMH het hoogtepunt van het afgelopen kwartaal. In september kwam Louis Vuitton in het nieuws vanwege de aanstelling van een nieuwe CEO voor het luxe label. Jordi Constans, die nu werkzaam is bij het Franse voedingsmiddelenconcern Danone, zal Yves Carcelle bij Louis Vuitton vervangen aan het einde van volgend jaar. Volgens modeconcern Moët Hennessy-Louis Vuitton, zal Constans eerst een jaar lang worden ingewerkt voor hij de taken van Carcelle overneemt.

LVMH laat weten dat de resultaten, behaald in de eerste negen maanden van 2011, zorgen voor een sterk vertrouwen voor de rest van het jaar. Eerder zei Bernard Arnault, CEO van LVMH: "De uitstekende prestaties van LVMH tonen de uitzonderlijke aantrekkingskracht van onze merken."

Foto's: Louis Vuitton SS12

 

 

Louis Vuitton
LVMH
Moët Hennessy Louis Vuitton