• Home
  • V1
  • Leads
  • Ondermodemerk Wahts breidt uit met loungewear

Ondermodemerk Wahts breidt uit met loungewear

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Loungekleding voor mannen lijkt soms net op oubollige pyjama’s. Karin Kostense van mannenondermodemerk Wahts ziet daarom een gat in de markt voor luxe, relaxte kleding. Op Pitti Uomo in Florence presenteert ze deze week de eerste Luxery Loungewear collectie van Wahts.

"De lijn is bijna te mooi geworden om alleen binnen te dragen."


Het

is niet haar bedoeling om een heel modemerk uit de grond te stampen. "Sommige merken zijn goed in jassen, andere in broeken. Ik geloof heel erg in 'expertise brands’," zegt Kostense aan de telefoon. Maar loungewear past volgens de onderneemster perfect bij onderbroeken. "In winkels wordt het op dezelfde afdeling gepresenteerd. Bovendien kregen we vragen van winkeliers of loungewear niet wat voor ons was. Er is dus een markt. Ik heb al afspraken staan met retailers die de collectie komen bekijken."

De eerste collectie met comfortabele mode voor in huis bestaat uit een capuchontrui en een ‘tailord sweatpant’, in twee kleuren: middengrijs mêlee en een donkerblauwe mêlee. Ook in de collectie: een sweater, een shawl collar sweat en een joggingbroek in kasjmier katoen. Kostense: “De tailored benadering van de collectie is terug te vinden in het verfijnde katoen, de details als zakken van chambray en de goede afwerking.” De collectie, voor de herfst en winter van 2014-2015, wordt vanaf augustus uitgeleverd aan winkels.

Na onderbroeken brengt Wahts nu luxe loungewear voor mannen

Kostense begon haar merk Wahts, omdat haar man geen modieuze onderbroeken kon vinden, die aansloten bij zijn kledingstijl. Ze zegde haar baan op en stortte zich op mannenondermode in het hogere segment. De onderbroeken, met verkoopprijzen van 34 tot en met 59 euro, worden geproduceerd in Portugal. Volgens Kostense worden daar ook items van Raf Simons en Massimo Dutti geproduceerd. De fabriek gaat tevens de nieuwe loungewear-lijn van Wahts produceren.

Bijna twee jaar na de lancering heeft Wahts veertig verkooppunten in tien landen. Het merk is onder andere te koop bij La Maison Degand in Brussel, Lodenfrey in München, Savile House in Moskou en in Nederland bij de Bijenkorf. Deze week staat Kostense voor de derde keer met Wahts op de Florentijns beurs Pitti Uomo. "We richten ons op internationale winkels. En we hebben gemerkt dat het niveau op Pitti hoger ligt dan in Berlijn.”

WAHTS