Ondermodemerk Wahts breidt uit met loungewear
bezig met laden...
Het
De eerste collectie met comfortabele mode voor in huis bestaat uit een capuchontrui en een ‘tailord sweatpant’, in twee kleuren: middengrijs mêlee en een donkerblauwe mêlee. Ook in de collectie: een sweater, een shawl collar sweat en een joggingbroek in kasjmier katoen. Kostense: “De tailored benadering van de collectie is terug te vinden in het verfijnde katoen, de details als zakken van chambray en de goede afwerking.” De collectie, voor de herfst en winter van 2014-2015, wordt vanaf augustus uitgeleverd aan winkels.
Na onderbroeken brengt Wahts nu luxe loungewear voor mannen
Kostense begon haar merk Wahts, omdat haar man geen modieuze onderbroeken kon vinden, die aansloten bij zijn kledingstijl. Ze zegde haar baan op en stortte zich op mannenondermode in het hogere segment. De onderbroeken, met verkoopprijzen van 34 tot en met 59 euro, worden geproduceerd in Portugal. Volgens Kostense worden daar ook items van Raf Simons en Massimo Dutti geproduceerd. De fabriek gaat tevens de nieuwe loungewear-lijn van Wahts produceren.
Bijna twee jaar na de lancering heeft Wahts veertig verkooppunten in tien landen. Het merk is onder andere te koop bij La Maison Degand in Brussel, Lodenfrey in München, Savile House in Moskou en in Nederland bij de Bijenkorf. Deze week staat Kostense voor de derde keer met Wahts op de Florentijns beurs Pitti Uomo. "We richten ons op internationale winkels. En we hebben gemerkt dat het niveau op Pitti hoger ligt dan in Berlijn.”