Ondernemen in… Dussen
bezig met laden...
Het
Welke merken verkoopt u?
”Op dit moment verkopen we mannenmode van onder meer G-star, Scotch & Soda, Gaastra, Cast Iron, State of Art en Max ’n Djune. Voor vrouwen bestaat ons assortiment uit Supetrash, Dept, Maison Scotch, Street One, Esprit, Gerry Weber en Claudia Strater. Kinderen kunnen bij ons terecht voor Designual Kids, Carbone for Kids, Bonnie Doon, Geisha Kids, Rest, Tumble & Dry en Esprit Boys & Girls.”
Hoeveel mensen werken er bij Ballegooyen Modes?
“Ik heb zo’n 40 man in dienst, waarvan 27 fulltime en de rest parttime.”
Waar en hoe vaak doet u inkopen?
”Elke maand kopen we nieuwe collecties in, maar de piek in de inkoop zit in de maanden januari/februari en augustus/september. De inkoop doen we meestal bij de merken zelf in Amsterdam, maar we gaan ook een hoop beurzen af op zoek naar nieuwe merken. In Berlijn bezoeken we Bread & Butter en Premium, in Italië Pitti Florence en in Nederland de Modefabriek.”
Hoe bepaalt u uw aanbod: een kwestie van smaak of kijkt u naar de behoefte van de consument?
”Voordat we gaan inkopen, doen we uitgebreid research naar de merken en trends. Die voorinformatie is erg belangrijk om een gebalanceerde collectie neer te kunnen zetten. Uiteindelijk willen we dat ons assortiment enerzijds een antwoord is op de behoefte van de doelgroep en anderzijds gebaseerd is op de verkoophistorie van de verschillende merken.”
Wie is uw doelgroep en hoe onderhoudt u contact met hen?
"Onze doelgroep is heel breed: dames, heren en kinderen in de leeftijdscategorie 6 à 7 jaar tot 70 jaar. Om toch met iedereen in contact te blijven, zetten we verschillende kanalen in, zoals Facebook, Twitter, e-mail, televisie, radio en kranten. Eens in de veertien dagen sturen we een nieuwsbrief uit, waarin we klanten vertellen over nieuwe collecties, nieuwe merken, speciale fashiondeals en de uitverkoop.”
Ballegooyen Modes is aangesloten bij de Mode Alliance, een samenwerkingsverband waarmee weidewinkels zichzelf op de landelijke modekaart willen zetten. Hoe bevalt die samenwerking?
”In onze straat is een samenwerking niet mogelijk. Dussen heeft slechts 2500 inwoners en de slager en de bakker, onze buren, hebben een ietwat andere doelgroep dan wij! Daarom ben ik een groot voorstander van nationale samenwerking. Gezamenlijk kunnen we weidewinkels een goede, eerlijke uitstraling geven. Dat we tegelijkertijd jong talent de kans kunnen geven om een modeshow te organiseren, is een leuke toegevoegde waarde.”
Hoe probeert u zich in tijden van recessie te onderscheiden?
”Met persoonlijk advies en service. Zodra een klant onze winkel binnenstapt, wordt hij of zij warm en welkom ontvangen door een van onze medewerkers. Zij geven consumenten eerlijk en persoonlijk advies. Wij hopen dat onze klanten zo een klik krijgen met het personeel en daardoor de volgende keer weer terugkomen.”