• Home
  • V1
  • Leads
  • Ondernemen in... Hoogeveen

Ondernemen in... Hoogeveen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Locatie is een veelgenoemd criterium om een winkel tot een succes te maken. Toch zijn er ook ondernemers die erin slagen hun winkel tot bloei te brengen op andere plekken dan de grote stad. FashionUnited trekt het land in en bezoekt elke maand zo’n

succesformule. Deel 16: Mrs. Jones in Hoogeveen.

Toen
het bedrijf waar Marjolein Bruggeman als directiesecreterasse voor werkte in 2005 failliet ging, dacht ze: ‘Wat nu?’ Haar man kwam met het gouden idee om een winkel te starten. Een jaar later opende ze samen met haar schoonzus Ria damesmodewinkel MrsJones fashion and art. Om kunstenaars te supporten en de winkel steeds een nieuwe uitstraling te geven, organiseert de kledingzaak elke 6 tot 8 weken een nieuwe expositie van een kunstenaar uit de regio.

Welke merken verkoopt MrsJones?
”We verkopen merken uit het midden-hoogsegment, waaronder Object, Selected Femme, Modstrom, Saint Tropez, American Vintages, Les Temps des Cerises, Vanilia, BZR, Sack’s en Hunkydory.”

Welke beurzen bezoekt MrsJones?
”We gaan elk seizoen naar de Modefabriek, maar het afgelopen jaar zijn we ook naar Bread and Butter in Berlijn en CPH Vision in Kopenhagen geweest. We kijken niet alleen naar wat de merken aanbieden, maar doen ook inspiratie op door te kijken wat bezoekers dragen. We willen zo vernieuwend mogelijk blijven.”

Hoe vaak en waar doet MrsJones inkopen?
“Eens per drie weken kopen we in bij de merken in Amsterdam om onze collectie actueel te houden. Om te kijken of het iets is voor onze winkel, passen we de collectie als het kan ook even aan. Hoe het zit en voelt is heel belangrijk.”

Wie zijn de klanten van MrsJones en hoe houden jullie contact met hen?
”Onze klanten zijn meisjes en vrouwen die modebewust zijn. De sfeer in de winkels is informeel en gezellig. Zodra klanten binnenkomen, geven we hen kopje koffie en pakken we items uit de collectie waarvan wij denken dat ze het leuk vinden. Een groot deel van onze klanten zouden we haast vriendinnen kunnen noemen, omdat we al zes jaar lief en leed met elkaar delen. Buiten de winkel om houden we klanten op de hoogte van nieuws via onze website, een nieuwsbrief en Facebook.”

Wat is MrsJones’ beste verkoophit tot nu toe?
“Dit siezoen zijn dat de gekleurde jeansbroekjes van Object en Vanilia in rood, groen en blauw. Die vliegen de winkel uit.”

Werkt MrsJones samen met andere ondernemers?
”Eens per jaar organiseren we met ondernemers in de straat samen met het Alfa College een modeshow. De scholieren lopen over de catwalk in onze collecties en hun eigen ontwerpen.”

Wat is MrsJones wapen tegen de recessie?
”Ons wapen is nog meer service: dat is het enige waarmee ondernemers zich kunnen onderscheiden van grote winkels. Qua prijzen kun je er niet tegen opboksen. Maar we houden niet van aansmeren of opdringen. We willen onze klanten zo goed en leuk mogelijk helpen. Facebook is een goed middel om dat te doen. We merken dat als we nieuwe items fotograferen en op Facebook zetten, dat klanten er later speciaal voor naar de winkel komen.”
hoogeveen
mrsjones
Ondernemen in