Online kledingadvies op maat

Kledingadvies op basis van lichaamsbouw bestaat al een hele tijd. Persoonlijk stylingadvies was tot nu toe alleen mogelijk met behulp van een stylist. Sinds eind maart de website van de zusjes Barbara en Nicole Snoeker online ging, is daar verandering in gekomen. “Ik was altijd zo’n

vriendin die werd gevraagd om mee te gaan winkelen, omdat ik feilloos de kleding wist te vinden die mijn vriendinnen staat,” vertelt Barbara Snoeker. “Ik kreeg vaak de vraag waarom alles mij toch zo goed stond. Mijn antwoord was dat niet alles mij goed stáát, maar dat ik weet wat bij mijn figuur past en daar goed op inspeel.” In plaats van steeds weer mee te gaan winkelen besloot Barbara Snoeker haar vriendinnen een stylingboek te geven. Het juiste boek bleek niet te bestaan en zo ontstond het idee voor 2style4you.com.

2style4you.comDankzij een unieke formule op de site van 2style4you.com wordt aan de hand van de door de bezoekster ingevoerde maten en lichaamskenmerken een figuuranalyse gemaakt. Iedere vrouw krijgt zo gratis persoonlijk stylingadvies van een betrouwbare, onafhankelijke assistent die tijd bespaart door de bezoekster direct te leiden naar voor haar geschikte kleding. “Om je goed te kleden moet je eerst bewust worden van je sterke en minder sterke punten. Je moet de aandacht trekken naar de lichaamsdelen waar jij trots op bent,” zegt Barbara Snoeker. De zusjes beoordelen elk kledingstuk apart en kijken bij welk type lichaam het past.

De software op de site selecteert kleding die past bij een specifiek lichaamstype uit een aanbod van veertig online kledingwinkels waaronder Welikefashion.com, Dresses Only, Perfectly Basics, Orangebag, Esprit en Dorothy Perkins & All Saints. Sinds kort zijn daar ook nog samenwerkingen met de webshops van Mango en Miss Selfridge aan toegevoegd. Zo helpt 2style4you.com ook vrouwen een keuze te maken in het doolhof van online kledingwinkels.“We werken voor tachtig procent met affiliate netwerken,” vertelt Nicole Snoeker. “Een webshop gaat naar zo’n netwerk toe en levert productfeed/banners en links. De netwerken plaatsen deze op websites die interessant voor de webshops zijn. Daarnaast hebben wij exclusieve deals met bijvoorbeeld Mango. Zij hebben wel een eigen webshop, maar wij zijn de enige intermediair.” En daar is ook meteen het antwoord op hoe de zussen hun investeringen terugverdienen. Doordat de consument niet direct iets kan kopen, maar via het gekozen product wordt doorgelinkt naar de site van de aanbiedende retailer, brengt 2style4you.com beide partijen met elkaar in contact. De deelnemende merken betalen een percentage van de aankopen die via 2style4you.com worden gedaan aan de zusjes Snoeker.

En gaat het concept ook naar het buitenland? “Er is voor gekozen om het concept eerst te testen op de Nederlandse markt, maar het is zo ontwikkeld dat het snel toepasbaar kan worden gemaakt voor andere talen en landen. De deelnemende retailers zijn veelal al internationaal georiënteerd,” zeggen de zussen. En wat komt er na kleding? Accessoires. Nicole Snoeker: “Daar zijn we nu mee bezig.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN